0

برنامه پزشک خانواده نماد تلفیق خدمت‌رسانی پزشکی و آموزش اجتماعی در ایران است

رئیس کمیته اعتبار بخشی دانشکده‌های پزشکی کانادا:

رئیس کمیته اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کانادا با اشاره به تلفیق خدمات بهداشتی و آموزشی اجتماعی محور، افزود: این تلفیق نمادی فوق‌العاده برای پاسخگویی اجتماعی در برنامه پزشکی خانواده است.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروفسور «رابرت وولارد» رئیس کمیته اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کانادا و عضو فدراسیون جهانی آموزش پزشکی در جلسه نشست تبادل تجربیات در حوزه آموزش و خدمات بهداشتی بیان کرد: نظام آموزش و سلامت ارتباط تنگاتنگ و پیچیده‌ای با هم دارند.

او با اشاره به بررسی جزئیات نظام سلامت در ایران از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و خدمات بهداشتی ابراز خرسندی کرد و افزود: بین آموزش و سلامت تعامل بسیار مؤثر و مستمری وجود دارد و نظام جدیدی در این راستا خلق شده و تجربیات موفق در ایران قابل مشاهده است.

او گفت: جوانان در این راستا با روش‌های جدید آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و کادر عظیمی از پزشکان عمومی در ایران وجود دارد و همکاری تنگاتنگ دانشگاه‌ها مشاهده می‌شود.

عضو فدراسیون جهانی آموزش پزشکی با اشاره به تلفیق خدمات بهداشتی و آموزشی اجتماعی محور، افزود: این تلفیق نمادی فوق‌العاده برای پاسخگویی اجتماعی در برنامه پزشکی خانواده است.

او تصریح کرد: زمانی این تلفیقات محقق می‌شود که در دل جامعه و بطن جامعه باشد و اساتید و دانشجویان در بین مردم حضور داشته باشند.

رئیس کمیته اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کانادا افزود: تلفیق آموزش و خدمات سلامت و انجام کار عملیاتی در این راستا، افتخاری بزرگ برای ایران است، در واقع این فرصتی برای استفاده از تجارب و ساماندهی نظرات است و در این راستا یادگیری بسیار مهم است و آموزش‌ها باید جامع و کامل باشد البته یادگیری باید دو طرفه انجام و اشتیاق ایجاد شود.

بخوانید  اجرای برنامه «نجات جان مادر» در بیمارستان‌ها

او بیان کرد: نظام سلامت در ایران متمایز است و از لحاظ اجتماعی سعی می‌کند به افراد در مکان‌های مختلف، خدمات سلامت ارائه دهد.

پرفسور وولارد افزود: در واقع با توجه به اینکه فرهنگ‌های مختلف در ایران مقیم هستند؛ ارائه خدمات به آن‌ها سخت است.

او بیان کرد: با توجه به وجود اشتیاق و هوش سرشار متخصصین در ایران باید از این ظرفیت استفاده شود تا بتوان به افراد در سطوح مختلف، خدمات سلامت ارائه کرد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران