0

ایران در آستانه دریافت گواهی حذف بیماری مالاریا

رئیسی روز شنبه در نشست ۲ روزه هم‌اندیشی برنامه حذف مالاریا دانشگاه‌های جنوب و جنوب شرقی کشور در بوشهر افزود: چهار سال پی درپی است که ایران هیچ مورد مثبتِ بومی مالاریا نداشته است و تداوم این وضعیت باعث شده تا هم‌اکنون کشور در آستانه دریافت گواهیِ حذف مالاریا از سازمان بهداشت جهانی قرار گیرد.

وی افزود: با دریافت این گواهی، ایران در ردیف کشورهای سبز از حیث مالاریا قرار می‌گیرد که این موضوع نه تنها از نظر بهداشت مهم است بلکه آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی نیز به همراه دارد.

رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های منتقله بوسیله ناقلین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در این صورت سرمایه‌گذاران می‌توانند با خیال امن برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

رئیسی گفت: تبیین اهداف برنامه حذف مالاریا، اتخاذ سیاست‌های جدید دوران بعد از کرونا و جمع‌آوری مدارک موردنیاز برای گرفتن گواهیِ حذف مالاریا از هدف‌های برگزاری این نشست است.

وی بیان کرد: به دلیل درگیری بیش از ۲ سال با کرونا بسیاری از شاخص‌های بیماری‌های واگیر و حتی شاخص‌های سلامتی تحت تأثیر قرار گرفته است.

رئیسی بابیان اینکه شاخص‌های بهداشتی نه تنها در کشور بلکه در همه دنیا متأثر از کرونا بوده است افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در حال برطرف کردن این نقایص هستیم.

بخوانید  سویه‌های جدید کرونا شناسایی شد
برچسب‌ها:

نظرات کاربران