0

ایران تنها کشور منطقه در تولید ۶ نوع واکسن علیه کروناست

وزیر بهداشت:

وزیر بهداشت با اشاره به شهادت ۳۵۰ مدافع سلامت در دوران کرونا، گفت: تنها کشور در منطقه هستیم که ۶ نوع واکسن علیه کرونا تولید کرده‌ایم. 

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین‌اللهی، روز شنبه در نشست با اهالی رسانه که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: خبرنگاران ما امروزه سربازان نهضت نرم افزاری هستند. 

وزیر بهداشت، سلامت را یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: در حوزه سلامت در قبل از انقلاب بسیار عقب افتاده بودیم و برای کوچک‌ترین کار‌های درمانی، مجبور بودیم بیماران را به خارج از کشور اعزام کنیم.

وی به دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در حالی که هیچ جای دنیا نمی‌آیند در چنین شرایطی، یک کشور را تحریم کنند اما ما تحریم بودیم.

عین اللهی در عین حال با اشاره به سرعت واکسیناسیون با شروع دولت سیزدهم، افزود: در بخش درمان، هیچ بیماری روی زمین نماند. 

وی با اشاره به شهادت ۳۵۰ مدافع سلامت در دوران کرونا، گفت: تنها کشور در منطقه هستیم که ۶ نوع واکسن علیه کرونا تولید کرده‌ایم. 

عین‌اللهی در ادامه به موضوع ارتقای سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: ارتقای سطح سواد سلامت جامعه، ناشی از تلاش خبرنگاران بوده است. البته باید به موضوع سبک زندگی مردم توجه کنیم. 

وی، سبک زندگی غربی را باعث افزایش بیماری‌های غیرواگیر دانست و گفت: مثلاً، در خوردن بعضی غذا‌ها نباید از کشور‌های غربی تبعیت کنیم که باعث افزایش بیماری‌های غیر واگیر شود. 

وزیر بهداشت به قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: ایران در تهدید جمعیتی به سر می‌برد و ۶ سال فرصت داریم که به سمت جوانی جمعیت برویم.

بخوانید  آیین رونمایی از سردیس رئیس نظام پزشکی رشت برگزار شد

برچسب‌ها:

نظرات کاربران