0

افزایش ثبت خطاهای ۲۸ گانه در بیمارستان ها

افزایش ثبت خطاهای ۲۸ گانه در بیمارستان ها

افزایش ثبت خطاهای ۲۸ گانه در بیمارستان ها

خبرگزاری مهر:

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب ملک پور، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: برنامه ثبت خطاهای ۲۸ گانه در برنامه عملیاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تعریف شده و موجب پیگیری مستمر برنامه از طرف دانشگاه گردیده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری مستمر ستاد در خصوص اعلام خطا از سوی مراکز درمانی بستری، ثبت خطاها طی دوره‌های زمانی افزایش یافته و دانشگاه‌هایی که تعداد خطای بیشتری ثبت می‌نمایند مورد تشویق قرار می‌گیرند.

ملک پور گفت: رصد روزانه خطاهای ثبت شده در ستاد صورت خواهد گرفت و در صورت مشاهده تکرار موارد جهت مداخله فوری به معاونت درمان انعکاس داده خواهد شد.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان افزود: تقویت و توجه جدی بر اجرای کامل و دقیق شیوه نامه وقایع ناخواسته در حوزه درمان لازم است و باید از سوی ستاد دانشگاه‌ها به مراکز درمانی تحت پوشش نیز تاکید گردد.

ملک پور ادامه داد: ستاد دانشگاه‌ها در خصوص نظارت موظفند با افراد فاقد صلاحیت و مراکز بدون پروانه که در حیطه درمان فعالیت می‌نمایند برخوردهای قانونی کنند. همچنین نظارت بر رعایت تعرفه‌های مصوب در مراکز درمانی بویژه مؤسسات سرپایی از جمله مطب‌ها و برخورد با متخلفین برابر مقررات از موارد مورد انتظار ما است.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان در خصوص فرایند اعتباربخشی گفت: دور چهارم فرایند ارزیابی اعتباربخشی بیمارستان‌ها به اتمام رسیده و صدور گواهینامه بیمارستان‌ها علیرغم اپیدمی کرونا صورت گرفته است.

وی افزود: دستورالعمل ارزیابی ادواری اعتباربخشی از آذر ۱۴۰۰ ابلاغ شده و به زودی ارزیابی ادواری اعتباربخشی از ۵۲۰ بیمارستان کشور، اعلام می‌شود.

بخوانید  خروج ۶ فوق تخصص گوارش از یک بیمارستان دولتی

ملک پور گفت: ارزیابی پنجمین دور اعتبار بخشی طی سال ۱۴۰۱ در دستور کار است و دانشگاه‌ها نسبت به استقرار و پیاده سازی استانداردهای اعتبار بخشی برنامه ریزی، آموزش و به راهنمایی بیمارستان‌های تحت پوشش خود اقدام نمایند.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، در خصوص صدور پروانه الکترونیک افزود: نظارت بر فرآیندهای صدور پروانه مؤسسات پزشکی و لزوم رعایت قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی جلوگیری از فعالیت مؤسسات فاقد پروانه بهره برداری و اخذ تاییدیه آتش نشانی در فرآیندهای صدور و تمدید پروانه بهره برداری مورد تاکید است.

ملک پور در خصوص پذیرش توریسم سلامت نیز گفت: استان‌های مرزی باید در جذب بیماران بین الملل از طریق شهرهای مرزی فعال‌تر شوند همچنین تمام دانشگاه‌ها بر عملکرد شرکت‌های خدمات گردشگری سلامت که با بیمارستانها در حال تعامل هستند نظارت نمایند.

منبع : chekbabar.ir
برچسب‌ها:

نظرات کاربران