0

استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی پزشکی در راستای پیشبرد اهداف وزارت بهداشت

در نشست رؤسای انجمن‌های علمی گروه پزشکی مطرح شد؛

معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی بر استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی در پیشبرد اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست رؤسای انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد: ضمن استفاده از نظرات انجمن‌های علمی، باید از ظرفیت بورد‌های تخصصی و انجمن‌ها در پیشبرد اهداف وزارت بهداشت در ابعاد آموزشی، پژوهشی و بهداشت و درمان بهره برداری شود.

وی گفت: انجمن‌های علمی دارای هویت مستقل هستند، بنابراین باید در کنار بورد‌های تخصصی از نظرات علمی آن‌ها استفاده شود و در کمیته‌های تخصصی وزارت بهداشت حضور یابند.

در ادامه دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت گزارشی از وضعیت و جایگاه انجمن‌های علمی و فعالیت‌های دبیرخانه کمیسیون ارائه کرد و افزود: ۲۰۱ انجمن علمی گروه پزشکی دارای پروانه تاسیس هستند که از این تعداد، ۵۷ انجمن مربوط به علوم پایه، ۷۷ تا علوم بالینی، ۸ داروسازی، ۱۵ دندان پزشکی و ۴۵ انجمن بین رشته‌ای است.

سید فخرالدین حجازی با اشاره به این نکته که مجوز تاسیس جامعه‌های پزشکی در سال ۱۳۷۰ از سوی شورای انقلاب فرهنگی دریافت شد، افزود: تعداد جامعه‌های علمی مصوب ۶ مورد است و ۲۴ رئیس هیئت مدیره‌ها از بانوان هستند.

وی با بیان این مطلب که یکی از اهداف دبیرخانه کمیسیون، سازماندهی و نظم دهی ساختار انجمن‌ها است، افزود: ۱۷۹ انجمن‌های علمی گروه پزشکی فعال و ۲۲ انجمن غیر فعال هستند و از شروع دولت سیزدهم، ۸۱ فقره انتخابات الکترونیک و ۱۸۶ مجمع مربوط به انجمن‌های علمی برگزار شده است.

بخوانید  تدوین سند جامع برنامه منابع انسانی وزارت بهداشت

حجازی خاطر نشان کرد: ارزشیابی و اعتبار بخشی انجمن‌های علمی گروه پزشکی از سال ۱۳۹۸ به صورت الکترونیک انجام شده و در این ارزیابی ۷ شاخص آموزش، پژوهش، برون سازمانی، تشکیلات، اعضا، مدیریتی و شاخص مالی قابل توجه است.

وی با تاکید بر تبادل تجربیات و تقویت تعاملات بین انجمن‌های علمی، تصریح کرد: بازنگری اساسنامه انجمن‌های علمی.

مهم‌ترین رویداد در طی یکسال گذشته بوده و به منظور ساختار‌مند کردن ارتباطات، سامانه مکاتبات انجمن‌های علمی راه اندازی شده است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران