0

ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت ایران منحصربه‌فرد است

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست دیپلماسی سلامت، دستاورد‌ها و همکاری‌های بین‌المللی، ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت ایران را منحصربه‌فرد دانست و گفت: با ادغام آموزش پزشکی شاهد تربیت نیرو‌های توانمند با مهارت بالا و بر اساس نیاز کشور بوده‌ایم.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست دیپلماسی سلامت، دستاورد‌ها و همکاری‌های بین المللی که در سالن شهید سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد با اشاره به فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور، اظهار کرد: در هر ۳۲ استان کشور حداقل یک دانشگاه و در برخی استانها، ۳ تا ۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما ماموریت دادن به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ارتقای همکاری‌های بین الملل با کشورهاست، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۱۰ قطب آموزشی هر کدام با چندین کشور ارتباط و تعامل دارند. همچنین از مهمترین محور‌های برنامه ملی عدالت و تعالی نظام سلامت که در این دوره در وزارت بهداشت اجرا می‌شود، بین المللی سازی علوم پزشکی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به افتتاح دانشگاه علوم پزشکی سبطین در عراق با مشارکت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از راه اندازی رشته‌های دانشگاهی در گرجستان و غنا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: سفرای کشور‌ها می‌توانند برای راه اندازی شاخه‌هایی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در کشورشان تسهیل گر باشند.

 باقری فرد تصریح کرد: در دوران قبل و اوایل انقلاب اسلامی، پزشکان خارجی از کشور‌های همسایه در ایران طبابت می‌کردند، اما در حال حاضر دانشجویان همین کشور‌ها برای آموزش پزشکی به ایران می‌آیند و روند پذیرش دانشجویان خارجی در کشورمان رو به افزایش بوده و در حال حاضر بیش از ۸ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال تحصیل هستند.

بخوانید  «نور» خطر ابتلا به دیابت در زنان باردار را افزایش می‌دهد

وی با بیان اینکه کیفیت آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی است، یادآور شد: این فدراسیون مجوز اعتباربخشی دانشگاه‌های پزشکی منطقه را به ایران داده است. دانشجویان و علاقه‌مندان به تحصیل در مقاطع مختلف علوم پزشکی می‌توانند از سامانه EDUCATION IRAN تمام شرایط، دانشگاه ها، رشته‌ها و شرایط مورد نیاز را مطالعه کنند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اخیرا تفاهم نامه‌ای با سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت برای آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی پرستاران و ماما‌های کشور‌های همسایه منعقد کردیم و آمادگی برگزاری این دوره‌ها را برای سایر کشور‌ها داریم.

باقری فرد دستاورد‌ها و همکاری‌های بین‌المللی، ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت ایران را منحصربه‌فرد دانست و گفت: با ادغام آموزش پزشکی شاهد تربیت نیرو‌های توانمند با مهارت بالا و بر اساس نیاز کشور بوده‌ایم.

نظرات کاربران