0

آیا فشار خون بالا باعث زوال شناختی می‌شود؟

آیا فشار خون بالا باعث زوال شناختی می‌شود؟

آیا فشار خون بالا باعث زوال شناختی می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوانمبتلایان به فشار خون بالا در بازه سنی ۴۰-۲۰ سال در میانسالی (متوسط سن ۵۵ سالگی) تغییرات مغزی داشته اند که ممکن است خطر زوال شناختی را در اواخر زندگی یا در طول زمان افزایش دهد.

این تغییرات در همه نژاد‌ها و گروه‌های قومی در این مطالعه بررسی شدند.

یافته‌ها نشان می‌دهند که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی درمان تهاجمی‌تر فشار خون بالا را برای بزرگسالان جوان‌تر در نظر بگیرند تا از تغییرات مغزی در زندگی بعدی جلوگیری کنند.

مطالعات نشان داده اند که فشار خون بالا ساختار و عملکرد رگ‌های خونی مغز را مختل می‌کند و به مناطقی از مغز که برای عملکرد شناختی حیاتی هستند، آسیب می‌رساند.

کریستینا لاین بک، نویسنده اصلی مطالعه و همکار نورولوژی عروقی در بیمارستان Northwestern Memorial در شیکاگو، گفت: مطالعات نشان می‌دهند تغییرات در مغز ممکن است از سنین پایین شروع شوند. مطالعه ما شواهد بیشتری ارائه می‌دهد که فشار خون بالا در دوران بزرگسالی ممکن است به تغییرات در مغز در مراحل بعدی زندگی کمک کند.

در یک پیگیری شامل ۱۴۲ نفر از شرکت کنندگان، محققان تغییرات ساختار‌های مغز در میانسالی (میانگین سن ۵۵ سال) را از قرار گرفتن تجمعی در معرض عوامل خطر عروقی از جمله فشار خون بالا، کلسترول، شاخص توده بدنی، سیگار کشیدن و گلوکز بررسی کردند.

این یافته‌های مطالعاتی باید متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را تشویق کند تا فشار خون بالا در بزرگسالان جوان را به طور تهاجمی برای حفظ سلامتی مغز در سنین بالا هدف قرار دهند.

بخوانید  سالانه بیش از ۳ میلیون واحد خون و فرآورده خونی در کشور مصرف می‎شود

منبع: فاینانس یاهو

برچسب‌ها:

نظرات کاربران