0

آمار بستری کودکان و نوجوانان از ابتدای کرونا تاکنون/ مبتلایان به امیکرون در این گروه سنی چه علائمی دارند؟

آمار بستری کودکان و نوجوانان از ابتدای کرونا تاکنون/ مبتلایان به امیکرون در این گروه سنی چه علائمی دارند؟

آمار بستری کودکان و نوجوانان از ابتدای کرونا تاکنون/ مبتلایان به امیکرون در این گروه سنی چه علائمی دارند؟

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – روژان به جای اینکه کنار هم سن و سالان و خانواده باشد ، روی تخت بیمارستان بستری در بیمارستان کودکان مفید در تهران بستری شده، از سردرد و گلو درد و درد سوزن سرمی که به دستش زده بودند، می‌گفت؛ دختر بچه ۴.۵ ساله‌ای که امیکرون در یک جشن تولد به سراغش آماده بود، امثال روژان در این بیمارستان و مرکز طبی کودکان کم نبودند؛ تا جایی که ٨٠ درصد تخت‌های مرکز طبی کودکان طی سه روز پر شده است، این جمله را خانم قاسمی سرپرستار بخش کووید ١٩ این بیمارستان می‌گوید.

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان می‌گوید: از ٣٠ تخت بخش کووید ١٩ تنها حدود ۶ تخت خالی است و سرعت پر شدن تخت‌های نسبت به موج پنجم با ویروس دلتا بیشتر است اما حال کودکان بستری شده نسبت به بستری شدگان در موج پنجم بهتر است و تاکنون درگیری ریوی شدید نداشته اند که نیاز به استفاده از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان باشند.

بستری کودکان و نوجوانان به ٢٢ درصد رسیده است

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت از ابتدای همه گیری کرونا، آمار بستری کودکان نسبت به سایر گروه‌های سنی در موج‌های قبلی کمتر بوده؛ اما در موج ششم موارد ابتلای کودکان و نوجوانان با شیب تندی افزایش پیدا کرده است، در آبان ماه میزان بستری کودکان و نوجوانان زیر ١٨ سال مشابه آمار بستری گروه سنی ١٩ تا ٣٠ سال ٩ درصد بود اما با رشد ٢ برابری میزان بستری کودکان و نوجوانان زیر ١٨ سال اکنون به ٢٢ درصد رسیده است؛ گروه سنی که واکسینه نشده اند.

بخوانید  امروز؛ مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی داروسازی ۱۴۰۲ پایان می‌یابد

بر اساس نمودارهای وزارت بهداشت، کمترین امار بستری با علائم احتمالی کرونا هفته آخر دی و هفته نخست بهمن مربوط به در گروه سنی ١٩ تا ٣٠ سال با ٩ درصد است، آمار بستری کودکان و نوجوانان زیر ١٨ سال ٢٢ درصد، گروه سنی ٣١ تا ۵٠ سال ٢٠ درصد ، ۵١ تا ٧٠ سال حدود ٢۶ درصد و بالای ٧١ سال ٢٣ درصد بوده است.

آمار بی سابقه بستری کودکان و نوجوانان از ابتدای کرونا تاکنون/ مبتلایان به امیکرون در این گروه سنی چه علائمی دارند؟

مراجعه ۵٠٠ کودک مبتلا به کرونا به بیمارستان مفید

رئیس بیمارستان مفید کودکان هم از مراجعه حدود ۵٠٠ بیمار به این مرکز درمانی در شمال تهران به باشگاه خبرنگاران جوان خبر می‌دهد؛ آماری که نشان دهنده سرعت سرایت بالای امیکرون است.

نوری پور می‌گوید: از بین مراجعات سرپایی با علامت احتمالی کرونا ١١٨ کودک و نوجوان در اورژانس و ٧٠ نفر در بخش‌ها بستری شده اند و آمارهای مراجعه و بستری در سه تا چهار روز اخیر حدود ٢ برابر شده ‌است.

بستری ٢٠ درصدی کودکان زیر ١٠ سال در تهران

از ٢۵ دی تا ٨ بهمن آمار مراجعان سرپایی به بیمارستان‌های تهران ٢ برابر شده است و در هفته اول بهمن ١٩.٨ درصد بستری های کرونا زیر ١٠ سال، ١٠ تا ٢٠ سال ٣.٨ درصد، ٢٠ تا ٣٠ سال ٨.٩ درصد و ٣٠ تا ۴٠ سال ١٢.٨ درصد و در مجموع بیش از ۴۵ درصد بستری ها زیر ۴٠ سال است؛ این آمارها را توکلی معاون درمان ستاد کرونای تهران به باشگاه خبرنگاران جوان داده‌ است.

توکلی می‌گوید: هفته اول بهمن در تهران ٧٠٩ نفر بستری کرونا داشتیم و آمار بستری شدگان کرونا در رده سنی ۴٠ تا ۵٠ سال ٨.٢ درصد، ۵٠ تا ۶٠ سال ١٢.٢ درصد، ۶٠ تا ٧٠ سال ١٣.٧ درصد، ٧٠ تا ٨٠ سال ١١.۶ درصد و بالای ٨٠ سال ٩ درصد است.

بخوانید  ذخیره استراتژیک دارویی بسیار پایین است

به گفته معاون درمان ستاد کرونای تهران رده سنی فوتی های کرونا در رده سنی زیر١٠ سال ۴ درصد، ١٠ تا ٣٠ سال صفر درصد، ٣٠ تا ۴٠ سال ۴ درصد، ۴٠ تا ۵٠ سال ٨ درصد،۵٠ تا ۶٠ سال ١۴ درصد، ۶٠ تا ٧٠ سال ١۴ درصد، ٧٠ تا ٨٠ سال ٢۶ درصد و بالای ٨٠ سال ٣٠ درصد در هفته نخست بهمن است.

کد ویدیو

آمار بستری با علائم احتمالی کرونا در مشهد و اراک

جمالیان رئیس علوم پزشکی اراک به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: ٩٠ کودک و نوجوان زیر ١٨ سال در ١٠ روز گذشته به مراکز درمانی در استان اراک مراجعه کردند که از مجموع ٢۵٠ بستری در استان اراک، ٢٢ نفر زیر ١٨ سال در بیمارستان بستری شدند و از این تعداد ٢ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.

پهلوان رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: تا ١١ بهمن ماه، آمار بستری‌ و بستری موقت در مشهد در رده سنی زیر ۴ سال ١٢ درصد، ۵ تا ١٩ سال ۶ درصد، ٢٠ تا ٢٩ سال ۶.۵ درصد، ٣٠ تا ٤٩ سال ١٩ درصد، ۵٠ تا ٧٠ سال ٢٩ درصد و بالای ٧١ سال ٢٧.۵ درصد است.

علائم ابتلا به امیکرون در کودکان و نوجوانان

اسحاقی متخصص عفونی بیمارستان مفید کودکان تب، سردرد، گلو درد، تهوع، استفراغ ، ضعف و بی حالی را از علائمی ابتلای کودکان به امیکرون می‌داند، علامتی که روژان، امیر رضا، محمد و مادران چند کودک دیگر که در بیمارستان مفید و مرکز طبی بستری بودند، به آنها اشاره کردند.

بخوانید  گزارشی میدانی از وضعیت سیل‌زدگان سیستان بلوچستان / همه به خاطر سیل غافلگیر می‌شوند

کودکان بستری کرونا

توصیه‌های کرونایی برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون

جماعتی دبیر کمیته علمی کرونا به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: توصیه ما تزریق دوز سوم در بزرگسالان و تزریق واکسن در کودکان و نوجوانان، رعایت فاصله گذاری، پرهیز از حضور در تجمعات و استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون است.

امیکرون بیخ گوش ماست، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تزریق واکسن و استفاده از ماسک از خودمان مراقبت کنیم به ویژه کودکان که بیشتر از موج‌های قبلی در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران