امیررضا تقوی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ورود تاکسیها و اتوبوسهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اظهار کرد: سالهاست بسیاری از مسئولان در اظهارات خود به برقی شدن خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی اشاره میکنند و معتقد هستند باید در مسیری که بسیاری از شهرهای دنیا در آن قرار گرفتهاند حرکت کنیم چرا که این امر نه تنها در نهایت به کاهش آلودگی هوا منجر میشود بلکه فواید دیگری مانند کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی صوتی نیز در پی دارد.
وی ادامه داد: اما در این راستا طی سالیان گذشته حرکت چشمگیری صورت نگرفت و حتی اقداماتی که شهرداری تهران در مقطعی برای ورود موتورسیکلتهای برقی به شهر تهران آغاز کرد، در دوره گذشته مدیریت شهری به طور کلی رها شد در حالی که اگر از همان سالها زمینهسازی صورت گرفته تداوم پیدا میکرد در حال حاضر وضعیت متفاوتی را سپری میکردیم.
کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: گذشته از فرصتهایی که دولت و مدیریت شهری به سهم خودشان از دست دادند، اکنون خبرهای خوشی در زمینه برقیسازی خودروهای سواری، تاکسیها، اتوبوسها و حتی موتورسیکلتهای برقی به گوش میرسد که بسیار امیدوارکننده است.
وی افزود: شهردار تهران با سفر به چین و تفاهمنامههایی که برای واردات اتوبوسها و تاکسیهای برقی به تهران با شرکتهای چینی منعقد کرد، گام بزرگی در تحقق آرزو و هدف بسیاری از مسئولانی برداشت که از برقیسازی این ناوگان و فواید آن سخن میگفتند.
تقوی گفت: اکنون که کار با جدیت پیش رفته است و تا دستیابی به نتایج قرارداد مذکور فاصله زیادی نمانده، لازم است دولت همانند حمایتی که در پرداخت هزینه اولیه قرارداد تولید 680 واگن برای مترو از خود نشان داد، بار دیگر مدیریت شهری تهران را در تأمین منابع ارزی مورد نیاز برای اجرای این قرارداد و تأمین برق مورد نیاز این وسایل حمایت کند.
وی تصریح کرد: بدون شک دولت با حمایت همهجانبه خود از این اقدام منافعی را نصیب شهر و شهروندان میکند که تا همیشه ماندگار خواهد بود و قطعا آیندگان از اقدامات دولت و شهرداری در این زمینه به نیکی یاد خواهند کرد؛ امیدواریم مسئولان دولتی فرصت پیش آمده را مغتنم بشمارند و آنها نیز گامی در راستای کاهش آلودگی هوا بردارند.
منبع خبر : خبرگزاری تسنیم
نظرات کاربران