0

آزمایش بالینی واکسن آنفلوانزا با فناوری mRNA آغاز شد

در ایالات متحده

ایالات متحده، آزمایش بالینی واکسن آنفلوانزا با فناوری جدید پیام‌رسان «ام. آر. ان. ای» را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایالات متحده آزمایش بالینی واکسن آنفلوانزا با فناوری جدید پیام‌رسان «ام. آر. ان. ای» را آغاز کرد.

مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) اعلام کرد، این کشور آزمایش بالینی واکسن جهانی آنفلوانزا را که توسط محققان مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده ساخته شده آغاز کرده است.

ثبت نام داوطلبان در دانشگاه دوک در دورهام، کارولینای شمالی برای حضور در آزمایش آغاز شده است. 

به گفته مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، این کارآزمایی فاز ۱ واکسن آزمایشی معروف به H۱ssF-۳۹۲۸ mRNA-LNP را از نظر ایمنی و توانایی آن در القای پاسخ ایمنی آزمایش می‌کند.

کارآزمایی موردنظر حداکثر ۵۰ داوطلب سالم ۱۸ تا ۴۹ ساله را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ سه گروه از شرکت کنندگان در مطالعه، هر کدام ۱۰ شرکت کننده، به ترتیب با ۱۰، ۲۵ و ۵۰ میکروگرم واکسن آزمایشی واکسینه خواهند شد. پس از ارزیابی داده‌ها برای تعیین دوز بهینه، ۱۰ شرکت کننده دیگر نیز برای دریافت دوز بهینه ثبت نام می‌شوند.

این مطالعه همچنین شامل گروهی از شرکت کنندگان خواهد بود که واکسن چهار ظرفیتی فعلی آنفلوانزای فصلی را دریافت کرده‌اند.

 به گفته مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، این بررسی به محققان امکان مقایسه مستقیم بین ایمنی و ایمنی واکسن کاندید و واکسن‌های موجود آنفولانزای فصلی را می‌دهد.

شرکت داروسازی مدرنا نیز حدود دو سال پیش مراحل آزمایش بالینی واکسن آنفلوانزا خود با فناوری پیام رسان «ام. آر. ان. ای» را بطور رسمی آغاز کرد. در این آزمایش بالینی دوز‌هایی که در سه نوبت آزمایش شدند مربوط به یک واکسن چهار ظرفیتی بود که قابلیت مبارزه با چهار سویه مختلف آنفلوانزا را داشت.

بخوانید  ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا

واکسن mRNA ساختار‌های ژنتیکی را به سلول‌های بدن تحویل می‌دهد تا خودشان پروتئین‌های ویروسی یا باکتریایی را بسازند. درنهایت سیستم ایمنی بدن به این‌ها پاسخ می‌دهد و ایمنی ایجاد می‌کند.

به گفته کارشناسان بهداشتی، در صورت اثربخش بودن نتایج کارآزمایی‌ها و تایید نهایی واکسن، افراد می‌توانند در هر پاییز یک دوز با اثربخشی بالا به منظور محافظت در برابر سخت‌ترین ویروس‌های تنفسی را دریافت کنند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران