0

۸۳ درصد از مردم ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

۸۳ درصد از مردم ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

۸۳ درصد از مردم ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – عین اللهی گفت: در سه هفته آینده به پیک شیوع امیکرون می‌رسیم. زمان برای ما مهم است و باید مراقبت‌های لازم را انجام دهیم. در حال حاضر ۸۳ درصد از مردم دو دز و تنها ۳۵ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

او گفت: امیکرون خفیف است؛ اما مرگ و میر دارد. هرکسی که سرما خورده مشکوک به امیکرون است. ما باید از انتشار ویروس جلوگیری کنیم. درمان و پیشگیری از ابتلای افراد به خصوص کودکان اهمیت دارد. در این پیک ۲۰ درصد از درگیری‌ها مربوط به کودکان است.

طبق اعلام وزیر بهداشت، واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ سال شروع شده است و تا دو هفته آینده نتایج دریافت واکسن توسط این گروه سنی بررسی می شود.در صورت کسب نتایج خوب، تزریق واکسیناسیون گروه سنی یک پله پایین‌تر انجام خواهد شد.

او گفت: با شیوع امیکرون تمام بیمارستان های کشور به حالت آماده باش کامل درآمده اند. مقاوم سازی مردم با واکسیناسیون در حال انجام است. به طوری که ۱۳۵ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است و حدود ۹۰ درصد از مردم نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

در حاشیه بازدید وزیر بهداشت ۶۰ تخت آی سی یو در بیمارستان امام حسین (ع) بهره برداری شد. بخش آی سی یوی کودکان نیز در این مرکز درمانی راه اندازی شده است و ظرفیت بستری ۲۰۰ کودک را دارد.

وزارت بهداشت در نظر دارد در طرح عدالت، امکانات را در کل کشور مستقر کند و با توجه به این که پوشش بیمه انجام خواهد شد، مردم هزینه های کمی را برای درمان خواهند پرداخت.

بخوانید  توصیه‌های طب سنتی برای فصل بهار؛ در این فصل از چه غذاهایی پرهیز کنیم؟
برچسب‌ها:

نظرات کاربران