0

۵۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور وارداتی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلال غفارزاده امروز در نشست خبری برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و ملزومات پزشکی (ایران مد) در سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: حدود نیمی از نیازهای کشور ما به تجهیزات پزشکی از طریق واردات برطرف می‌شود.

وی با بیان این‌که تجهیزات پزشکی تولیدشده در داخل کشور استانداردهای ملی و فراملی را رعایت می‌کنند، افزود: عمده تجهیزات پزشکی نه‌تنها افزایش قیمت نداشته، بلکه با کاهش قیمت برای مصرف‌کنندگان مواجه بوده است.

وی با ارائه مثالی ادامه داد: با فراخوان واردات، قیمت پایه ارزی سمعک 50 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره میزان ارز تخصیص یافته به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز گفت: مجموع ارزی که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافته 3.5 میلیارد دلار است که از این میزان 2 میلیارد دلار ارز 28500 تومانی و 1.5 میلیارد دلار نیز 4200 تومانی است.

وی خاطرنشان کرد: تا این لحظه در حوزه تجهیزات پزشکی 500 میلیون دلار ارز ترجیحی 4200 تومانی تخصیص یافته است. در حال حاضر بیشتر اقلام تجهیزات پزشکی ارز حمایتی نمی‌گیرند و تجهیزات موردنیاز برای مراکز درمانی که تحت پوشش بیمه و عمدتاً مصرفی هستند مشمول دریافت ارز دولتی می‌شوند.

در ادامه جلیل سعیدلو؛ رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی خبر داد و اعلام کرد: نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی (ایران‌مد) از 18 تا 21 مهرماه 1402 در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهدشد.

وی افزود: این نمایشگاه محلی برای ارائه توانمندی تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان تجهیزات پزشکی است.

بخوانید  مسافران آفریقا در چه شرایطی وارد ایران می شوند

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *