0

۲۵ درصد از ماموریت‌های اورژانس کشور مربوط به تهران است

۲۵ درصد از ماموریت‌های اورژانس کشور مربوط به تهران است

۲۵ درصد از ماموریت‌های اورژانس کشور مربوط به تهران است

باشگاه خبرنگاران جوان :

یحیی صالح طبری، رئیس اورژانس تهران گفت: در سال گذشته میزان انتقال بیماران و مصدومان به بیمارستان ۱۲ درصد و ماموریت‌های موتورلانس در حدود ۲ درصد افزایش پیدا کرده اند.

طبق آمار سازمان اورژانس تا اسفند، بیش از یک میلیون ماموریت در تهران انجام شده است.

او گفت: متاسفانه مزاحمت‌های تلفنی در تهران وجود دارند. روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد، یعنی روزانه ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ مزاحمت تلفنی برای اورژانس تهران داریم.

تعداد بیماران مغزی حدود ۲۸ درصد در سال جاری افزایش داشته است. مسمومیت با گاز منواکسید کربن در حدود ۱۲ درصد کاهش داشته و بیش از دو میلیون تماس با اورژانس تهران گرفته شده است.

به گفته طبری بین ۲۳ تا ۲۵ درصد کل ماموریت‌های کشور مربوط به تهران است.

او گفت: دچار کمبود نیروی انسانی هستیم. شرایط کاری در تهران سخت است و از افرادی که در رشته‌های بیهوشی، پرستاری و فوریت‌های پزشکی تخصص دارند، درخواست همکاری داریم.

به گفته وی ماموریت‌های امداد هوایی نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد و حوادث ترافیکی نیز شش درصد رشد داشته اند.

تیم اورژانس بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم تهران در برابر کرونا را واکسینه کرده است. روزانه هزار ماموریت ویژه بیماران کرونایی در تهران انجام می شود.

در موضوع چهارشنبه سوری در شهر تهران ۱۱ ماموریت تا به امروز انجام شده اند.

اورژانس تهران در مراکز آموزشی و تجمعی در آماده باش قرار دارد و تا پایان ۱۸ فروردین ماه این آمادگی نیرو‌های ستادی برقرار است.

بخوانید  تسریع فرآیند اخذ پروانه تخصصی با برگزاری آزمون صلاحیت روانشناسی

اورژانس تهران ۲۳ میلیون جمعیت ثابت و سه میلیون جمعیت شناور را با ۲۲۵ پایگاه آمبولانس و ۱۴۵ پایگاه موتورلانس تحت پوشش دارد.

به گفته مسئولان اورژانس ماموریت‌های این سازمان بین ۱۵ تا ۲۰ درصد در موج امیکرون افزایش پیدا کرده اند.

در حوزه اورژانس جهت پوشش نقاط شهر با شهرداری جلسات متعددی برگزار شده است.

او گفت: ما در چند ایستگاه مترو مستقر هستیم و در حوزه دستگاه‌های آمبولانس در میدان های پر خطر مستقر و از هفته آینده در نقاط پر تردد نیز نیرو‌های اورژانس استقرار پیدا می‌کنند.

صالح طبری اعلام کرد که برای رفع کمبود نیروی انسانی بهتر است با توجه به هزینه‌های خاص تهران از نیروی قومی استفاده کرد. زمان رسیدن به مصدوم در شهر تهران ۱۴ تا ۱۷ دقیقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان
برچسب‌ها:

نظرات کاربران