0

۱۰ قلم داروی سنتی وارد چرخه درمان کمکی کرونا قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا، روز سه شنبه در اختتامیه سومین جشنواره طب ایرانی، افزود: در موج پنجم کرونا، استفاده از ظرفیت طب ایرانی را نداشتیم و فقط در هفت مرکز ارائه خدمت داشتیم، در موج ششم، با تشکیل کمیته طب ایرانی و حمایت ویژه معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۵۸ مرکز طب ایرانی به صورت سرپایی خدمات درمانی و مشاوره‌ای ارائه دادند و اکنون نیز فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: خدمات طب ایرانی در نظام سلامت بر اساس قانون برنامه ششم توسعه ادغام شد و در دولت سیزدهم توصیه به طب ایرانی و استفاده از ظرفیت‌های این طب مورد تاکید ویژه قرار گرفته تا اقدامات مؤثر و کارآمد باید برای جبران عقب ماندگی‌ها انجام دهیم.

حسینی یکتا ادامه داد: در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش تسهیل راه اندازی دانشکده‌های طب ایرانی انجام شده و متقاضی راه اندازی این دانشکده‌ها هستیم، ۲ واحد از طب ایرانی به صورت اجباری از سال آینده در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می‌شود و دوره‌های مهارتی برای رشته‌های مامایی، پرستاری و تغذیه برگزار و به منظور تربیت نیروهای لازم در این حوزه برنامه‌های آموزشی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: اکنون دبیرخانه طب ایرانی و مکمل در سازمان نظام پزشکی راه اندازی شده و تشکیل کمیته مشترک گردشگری و طب ایرانی از اقدامات زیر ساختی در این حوزه است.

به گفته حسینی یکتا، در حال حاضر پوشش بیمه‌ای برای متخصصان طب ایرانی انجام شده و داروهای سنتی نیز به زودی زیر چتر حمایت بیمه‌ها قرار می‌گیرند.

وی افزود: شاه کلید کنترل بیماری‌های غیرواگیر اصلاح سبک زندگی است و طب ایرانی در این زمینه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. امسال آغاز مرحله کشوری ادغام طب ایرانی در نظام سلامت با هدف اصلاح سبک زندگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم و سال آینده توسعه می‌یابد.

بخوانید  افراد سردمزاج مراقب بیماری‌های فصل زمستان باشند + توصیه‌های طب سنتی

حسینی یکتا ادامه داد: داروسازی سنتی ظرفیتی است که می‌تواند مؤثر در درمان بیماری‌ها مؤثر باشد. باید تسهیل و مانع زدایی توزیع و عرضه داروهای سنتی انجام شود.

وی تصریح کرد: بین الملل سازی طب ایرانی، فرهنگ و آرمان جمهوری اسلامی را به جهانیان می‌تواند منتقل کند و طب ایرانی در سازمان جهانی پذیرفته شده است.

حسینی یکتا گفت: طرح راهبران سلامت با هدف آموزش عموم جامعه و طرح نهضت سلامت آموزی اصلاح سبک زندگی به دانش آموزان و اولیای آنان نیز امروز رونمایی شده که امیدواریم نتایج آن را ببینیم.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران