0

گیاه خواران فندق میل کنند! 

دانستنی‌های پزشکی و طب سنتی

فندق مملو از پروتئین است که می‌تواند گزینه مناسبی باشد برای قرار گیری در رژیم غذایی افرادی که گیاه خوار هستند.

فندق نیز آجیل محبوبی در ظرف‌های آجیل بخصوص در ایام عید است که شاید بو داده آن طعم جذاب تری داشته باشد.

این نوع مغز بیشتر در ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آمریکا کشت می‌شود و علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد طعمی دلچسب را هدیه می‌کند.

از سوی دیگر مخلوطی لایت از طعم شیرینی روغنی را زیر دندان می‌شود احساس کرد و بطور کلی می‌توان آن را یک پک کامل برای سلامتی دانست.

مواد مغذی فندق 

فندق حاوی مقادیری از ویتامین B۶، فولات، فسفر، پتاسیم و روی است. علاوه بر این، منبع غنی از چربی‌های غیر اشباع امگا ۶، امگا ۹ و اسید اولئیک نیز محسوب می‌شود.

از دیگر مواد مغذی موجود در فندق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کالری: ۱۷۶
  • چربی: ۱۷ گرم
  • پروتئین: ۴.۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۴.۷ گرم
  • فیبر: ۲.۷ گرم
  • ویتامین E: ۲۱ درصد نیاز روزانه
  • تیامین: ۱۲ درصد نیاز روزانه
  • منیزیم: ۱۲ درصد نیاز روزانه
  • مس: ۲۴ درصد نیاز روزانه
  • منگنز: ۸۷ درصد نیاز روزانه

خواص و فواید فندق 

تنظیم فعالیت عضله و ماهیچه به کمک فندق 

منیزیم دارای نقش مهم و اساسی در حفظ سطح مناسب کلسیم در بدن و سلول‌های بدن دارد و با توجه به این موضوع می‌تواند به انقباض عضلانی کمک کند و از فشار بیش از حد در عضلات نیز جلوگیری کند.

این خواص می‌تواند سبب کاهش تنش عضلانی شود و از خستگی عضلانی، اسپاسم، گرفتگی و درد جلوگیری کند، همچنین مطالعات این موضوع را نشان می‌دهد که دوز مناسب منیزیم می‌تواند سبب تقویت عضلات شود.

بخوانید  پلیس آلبانی بار دیگر وارد مقر منافقین شد/ کشف اطلاعات جدید از داخل اردوگاه اشرف۳

کمک به حفظ سلامت مفاصل و استخوان با فندق

منگنز برای بهبود تراکم استخوان بسیار مفید است و می‌تواند از افراد در برابربسیاری از بیماری‌ها مانند پوکی استخوان حفاظت کند و فندق حاوی مقادیر زیادی از منگنز است.

کمک به سلامت قلب و عروق با مصرف فندق

کمک به سلامت سیستم قلبی عروقی و حفاظت از آن از جمله مزایای استفاده از فندق است. این مغز با دارا بودن اسید‌های اولئیک که نوعی از چربی‌های اشباع نشده است می‌تواند این ماموریت را انجام دهد.

در واقع اسید اولئیک می‌تواند به کاهش کلسترول LDL یا کلسترول بد کمک کند، همچنین توانایی حفظ و حتی افزایش میزان کلسترول HDL یا کلسترول خوب در بدن را نیز دارد.

علاوه بر این، فندق حاوی مقدار بسیار زیادی از منیزیم، نوعی ماده معدنی که برای تنظیم میزان کلسیم در بدن بسیار مفید محسوب می‌شود است و در نتیجه، از داشتن کلسیم بیش از حد در بدن جلوگیری می‌کند.

بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف فندق

یکی از ویتامین‌های ضروری برای عملکرد مناسب اسید‌های آمینه در بدن، ویتامین B۶ است.

در واقع این اسید‌ها نقش یک تنظیم کننده در حفظ سلامت سیستم عصبی را دارند و کمبود ویتامین B۶ نیز مانع از سنتز غلاف میلین می‌شود و برای عملکرد درست سیستم عصبی ضروری است.

همچنین ویتامین B۶ برای تولید مناسب انتقال دهنده‌های عصبی از جمله اپی نفرین، ملاتونین و سروتونین ضروری است.

جلوگیری از سرطان با مصرف فندق

فندق یک ماده بسیار خوب برای جلوگیری از انواع مختلف سرطان است و م یتواند به نسبت زیادی منگنز بدن را تامین کند، که برای تحریک تولید آنزیم آنتی اکسیدانی در میتوکندری بسیار ضروری است و باعث جلوگیری از سرطان می‌شود.

بخوانید  هشدار؛ مواظب باشید این تخمه را زیاد نخورید!

با توجه به مطالعات انجام شده فندق می‌تواند از افراد دربرابر سرطان محافظت کند، در واقع فندق دارای اثر ضد انعقادی است، به این معنی است که می‌تواند سلول‌های سرطانی را مهار کند.

نقش فندق در جلوگیری از افزایش کلسترول

در صورتی که افراد در رژیم غذایی خود تقریبا ۴۰ گرم فندق در روز را بگنجانند می‌توانند به راحتی به کلسترول بد در بدنشان را کاهش دهند.

فندق، یک گزینه عالی برای گیاهخواران

با توجه به این که فندق یک منبع عالی غذایی و مملو از پروتئن است می‌تواند برای افرادی که گیاهخوارند بسیار کاربردی و مفید باشد، زیرا اساس گیاهخوار‌ها که غذا‌های مبتنی بر حیوانات را نمی‌خورند، و پروتئین هم به طور عمده از غذا‌های بر پایه حیوانات بدست می‌آید، فندق می‌تواند راه حل کامل و مناسبی برای این مشکل باشد.

منبع : خبرگزاری آنا

منبع : خبرگزاری آنا

نظرات کاربران