0

گلوبولین ضد تیموسیت

تصویر پیدا نشد !

گلوبولین ضد تیموسیت (خرگوش)

نام عمومی: گلوبولین ضد تیموسیت (خرگوش) (AN tee THYE moe syt GLOB ue lin)
نام تجاری: تیموگلوبولین ، تیموگلوبولین (خرگوش)
اشکال دوز مصرفی: پودر داخل وریدی برای تزریق (25 میلی گرم)

گلوبولین ضد تیموسیت (خرگوش) چیست؟

گلوبولین ضد تیموسیت یک محلول استریلیزه ساخته شده از سلولهای خرگوشهایی است که با سلولهای سفید خون از انسان تزریق شده است.

گلوبولین ضد تیموسیت سیستم ایمنی بدن شما را کاهش می دهد. سیستم ایمنی بدن به شما در مبارزه با عفونت ها کمک می کند. سیستم ایمنی همچنین می تواند با ارگان پیوند شده مانند کبد یا کلیه مقابله کند یا “آنها را رد کند”. این به این دلیل است که سیستم ایمنی با ارگان جدید به عنوان یک مهاجم رفتار می کند.

گلوبولین ضد تیروسیت همراه با سایر داروها برای جلوگیری از رد پیوند کلیه در بدن استفاده می شود.

گلوبولین ضد تیموسیت نیز ممکن است برای اهدافی که در این راهنمای دارو ذکر نشده است استفاده شود.

هشدارها

اگر به پروتئین خرگوش حساسیت دارید یا تا به حال واکنش آلرژیک به گلوبولین ضد تیموس داشته اید ، نباید از این دارو استفاده کنید.

برای اطمینان از اینکه می توانید با اطمینان از گلوبولین ضد تیموسیت استفاده کنید ، در صورت داشتن عفونت فعال یا مزمن یا عفونت جدی به نام سپسیس .

در طول درمان با گلوبولین ضد تیموسیت ممکن است عفونت های جدی و گاه کشنده رخ دهد. در صورت مشاهده علائم عفونت از جمله: تب ، لرز ، بدن درد ، علائم آنفولانزا ، زخم های دهان و گلو ، ضربان قلب سریع ، تنفس سریع و کم عمق ، ضعف ، احساس خستگی یا احساس خستگی فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. .

هنگام استفاده از گلوبولین ضد تیموسیت ، واکسن “زنده” دریافت نکنید. واکسن ممکن است در این مدت به خوبی کار نکند و شما را در برابر بیماری کاملا محافظت نکند.

قبل از مصرف این دارو

اگر به پروتئین خرگوش حساسیت دارید یا تا به حال واکنش آلرژیک به گلوبولین ضد تیموس داشته اید ، نباید از این دارو استفاده کنید.

بخوانید  CLONIDINE HYDROCHLORIDE از شرکت LUPIN LTD

برای اطمینان از اینکه می توانید با اطمینان گلوبولین ضد تیموسیت مصرف کنید ، اگر یکی از این موارد دیگر را دارید به پزشک خود بگویید:

  • یک عفونت فعال یا مزمن. یا
  • عفونت جدی به نام سپسیس.

FDA دسته بارداری C. مشخص نیست که آیا گلوبولین ضد تیموسیت به نوزاد متولد شده آسیب می رساند. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید در حین استفاده از این دارو به پزشک خود اطلاع دهید.

مشخص نیست که آیا گلوبولین ضد تیموسیت به شیر مادر منتقل می شود یا اینکه می تواند به کودک شیرخوار آسیب برساند. هنگامی که از گلوبولین ضد تیموسیت استفاده می کنید نباید از شیر مادر تغذیه کنید.

استفاده از گلوبولین ضد تیموسیت ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مانند لنفوم (سرطان غدد لنفاوی) را افزایش دهد. با پزشک خود در مورد خطر خاص خود صحبت کنید.

گلوبولین ضد تیموسیت (خرگوش) چگونه داده می شود؟

گلوبولین ضد تیموسیت از طریق IV به ورید تزریق می شود. شما این تزریق را در یک کلینیک یا بیمارستان دریافت خواهید کرد. گلوبولین ضد تیموسیت باید به آرامی تجویز شود و ممکن است تزریق IV 4 تا 6 ساعت طول بکشد.

ممکن است داروهای دیگری برای جلوگیری از عوارض جانبی جدی یا واکنش آلرژیک به شما داده شود.

گلوبولین ضد تیموسیت می تواند سلول های خونی را که به بدن شما کمک می کند تا با عفونت ها مقابله کند کاهش دهد. این می تواند بیمار بودن را از بودن در کنار دیگران که بیمار هستند ، آسان کند. ممکن است خون شما اغلب نیاز به آزمایش داشته باشد. مرتباً به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر دوز مصرفی را فراموش کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر قرار ملاقات برای تزریق گلوبولین ضد تیموسیت را از دست دادید با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر بیش از حد مصرف کنم چه اتفاقی می افتد؟

به دنبال فوریت های پزشکی باشید یا با شماره 1-800-222-1222 با شماره تلفن Poison Help تماس بگیرید.

علائم مصرف بیش از حد ممکن است برخی از عوارض جانبی جدی ذکر شده در این راهنمای دارو باشد.

هنگام دریافت گلوبولین ضد تیموسیت (خرگوش) از چه چیزهایی باید خودداری کنم؟

هنگام استفاده از گلوبولین ضد تیموسیت ، واکسن “زنده” دریافت نکنید. واکسن ممکن است در این مدت به خوبی کار نکند و شما را در برابر بیماری کاملا محافظت نکند. واکسن های زنده شامل سرخک ، اوریون ، سرخچه (MMR) ، باسیلوس کالمت گورین (BCG) ، فلج اطفال دهانی ، روتاویروس ، آبله ، حصبه ، تب زرد ، واریسلا (آبله مرغان) ، H1N1 آنفلوانزا و واکسن آنفلوانزای بینی.

عوارض جانبی ضد تیروسیت گلوبولین (خرگوش)

در صورت داشتن هر یک از این علائم واکنش آلرژیک از کمک فوری پزشکی استفاده کنید: کندوها ؛ تنفس سخت تورم صورت ، لب ها ، زبان یا گلو.

بخوانید  BROMPHENIRAMINE MALEATE, PSEUDOEPHEDRINE HYDROCHLORIDE AND DEXTROMETHORPHAN HYDROBROMIDE از شرکت ALKEM LABS LTD

در طول درمان با گلوبولین ضد تیموسیت ممکن است عفونت های جدی و گاه کشنده رخ دهد. استفاده از گلوبولین ضد تیموس را متوقف کنید و در صورت مشاهده علائم عفونت مانند موارد زیر سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تب ، لرز ، بدن درد ، علائم آنفولانزا ؛
  • زخم های دهان و گلو ؛
  • ضربان قلب سریع ، تنفس سریع و کم عمق ؛
  • ضعف ، احساس خستگی ؛ یا
  • احساس می کنید ممکن است از دست رفته باشید.

در صورت بروز عارضه جانبی جدی مانند: بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید

  • لکه های سفید داخل دهان یا لب هایتان ؛
  • کبودی آسان ، خونریزی غیرمعمول (بینی ، دهان ، واژن یا رکتوم) ، لکه های قرمز یا بنفش زیر پوست شما ؛
  • تورم غدد ، بثورات یا خارش ، درد مفصل ؛
  • درد یا سوزش هنگام ادرار کردن ؛
  • سرفه خشک ، خس خس سینه ، احساس تنگی نفس ؛
  • درد قفسه سینه یا احساس سنگین ، گسترش درد به بازو یا شانه ، تعریق ، احساس بیماری عمومی. یا
  • پتاسیم بالا ( ضربان قلب آهسته ، نبض ضعیف ، ضعف عضلانی ، احساس ضعف).

عوارض جانبی کمتر جدی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سردرد ، سرگیجه ؛
  • حالت تهوع ، استفراغ ، اسهال ، درد معده ؛
  • تورم در دستها یا پاها. یا
  • درد ، تورم یا قرمزی محل تزریق.

این لیست کاملی از عوارض جانبی نیست و ممکن است موارد دیگری نیز رخ دهد. برای مشاوره پزشکی در مورد عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است عوارض جانبی را با شماره 1-800-FDA-1088 به FDA گزارش دهید.

اطلاعات دوز گلوبولین ضد تیموس

دوز معمول بزرگسالان برای پیوند کلیه:

بخوانید  CHLORDIAZEPOXIDE AND AMITRIPTYLINE HYDROCHLORIDE از شرکت HERITAGE PHARMA

– پروفیلاکسی رد حاد: 1.5 میلی گرم در کیلوگرم IV روزانه به مدت 4 تا 7 روز با اولین دوز قبل از تزریق مجدد خون کلیه اهدا کننده
-درمان رد حاد: 1.5 میلی گرم در کیلوگرم IV روزانه به مدت 7 تا 14 روز

نظرات:
-این دارو را با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی همزمان تجویز کنید.
– حداقل دوز 6 ساعت را مصرف کنید. دوزهای مصرف شده را در روزهای بعد و حداقل 4 ساعت تجویز کنید.
-داروی کورتون ، استامینوفن ، و / یا آنتی هیستامین یک ساعت قبل از هر تزریق برای کاهش بروز و شدت واکنشهای مربوط به تزریق توصیه می شود. در صورت وجود بالینی ، درمان ضد قارچ و ضد باکتری پیشگیری کننده مدیر. درمان پیشگیرانه ضد ویروسی برای بیمارانی که در زمان پیوند از نظر سیتومگالوویروس (CMV) مثبت مثبت هستند و همچنین برای بیماران CMV-seronegative که از کلیه اهدا کننده مثبت CMV کلیه دریافت می کنند توصیه می شود.
– بیماران را برای واکنشهای جانبی در حین و بعد از تزریق.

استفاده: برای پیشگیری و درمان رد حاد در بیمارانی که پیوند کلیه دارند. این دارو باید همراه با سرکوب سیستم ایمنی استفاده شود /

نظرات کاربران