0

گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه

تصویر پیدا نشد !

گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان)

کلاس: آنتی توکسین ها و گلوبولین های ایمنی
مارک ها: Anthrasil

هشدار

هشدار: فعل و انفعالات با سیستم های کنترل گلوکز و ترومبوز.

اطلاعات کامل تجویز را برای هشدار کامل در جعبه مشاهده کنید.

  • مالتوز در محصولات ایمنی گلوبولین ، از جمله گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسانی) ، ممکن است به طور کاذب سطح گلوکز خون را با برخی از سیستم های آزمایش قند خون در مراقبت از خون (به عنوان مثال ، آنهایی که بر اساس GDH-PQQ یا گلوکز هستند) افزایش دهد. روشهای اکسیدوروکتاز رنگ) که منجر به تجویز نامناسب انسولین و افت قند خون تهدید کننده زندگی می شود. برای جلوگیری از تداخل مالتوز موجود در گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) ، اندازه گیری قند خون را در بیماران دریافت کننده گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) با روش اختصاصی گلوکز (مانیتور و نوارهای آزمایش) انجام دهید.
  • ترومبوز ممکن است با محصولات ایمنی گلوبولین ، از جمله گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسانی) رخ دهد. عوامل خطرساز ممکن است شامل سن بالا ، بی حرکتی طولانی مدت ، شرایط انعقادی بیش از حد ، سابقه ترومبوز وریدی یا شریانی ، استفاده از استروژن ها ، کاتترهای عروقی ساکن ، هایپر ویسکوزیته و عوامل خطرزای قلبی عروقی باشد. در صورت عدم وجود عوامل خطر شناخته شده ، ترومبوز ممکن است رخ دهد.
  • برای بیماران در معرض خطر ترومبوز ، گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) را با حداقل میزان تزریق تزریق کنید. قبل از تجویز از آبرسانی کافی در بیماران اطمینان حاصل کنید. علائم و نشانه های ترومبوز را کنترل کرده و ویسکوزیته خون را در بیمارانی که در معرض خطر هایپر ویسکوزیته هستند ارزیابی کنید.

مقدمه

گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) یک گلوبولین ایمنی خاص (گلوبولین هایپرفیوم) است که حاوی ایمونوگلوبولین G (IgG) است که از پلاسمای اهداکنندگان سالم ایمن شده با واکسن سیاه زخم جذب شده و برای دستیابی به تیترهای بالای آنتی بادی ضد سیاه زخم ساخته شده است. گلوبولین ایمنی حاوی آنتی بادی های پلی کلونال است که به ترکیب آنتی ژن محافظ (PA) سموم کشنده و ادم باسیلوس آنتراسیس متصل می شود.

موارد استفاده برای گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان)

گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) موارد زیر را دارد:

گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) برای درمان سیاه زخم استنشاقی در بیماران بزرگسال و کودکان در ترکیب با داروهای ضد باکتری مناسب نشان داده شده است.

گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) دارای محدودیتهای استفاده است:

اثربخشی گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) فقط بر اساس مطالعاتی است که در مدل های حیوانی سیاه زخم استنشاق انجام شده است.

گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) هیچگونه فعالیت ضد باکتریایی مستقیمی ندارد.

گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) از سد مغز خون عبور نمی کند و از مننژیت پیشگیری یا درمان نمی کند.

هیچ مطالعه ای در مورد گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) در جمعیت های کودکان ، سالمندان یا چاقی انجام نشده است.

دوز و تجویز گلوبولین ایمنی گلوبولین IV (انسان) سیاه زخم

عمومی

گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) در فرم های زیر به صورت دوز و قدرت در دسترس است:

ویال های یکبار مصرف حاوی حداقل قدرت 60 واحد با استفاده از روش خنثی سازی سم (TNA).

مقدار مصرف

ضروری است برای اطلاعات دقیق تر در مورد دوز و تجویز این دارو ، از برچسب سازنده استفاده شود. خلاصه مقدار مصرف:

  • فقط برای استفاده وریدی.
  • گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) را با تزریق داخل وریدی آهسته و با استفاده از پمپ تزریق و میزان توصیه شده برای تزریق بزرگسالان یا کودکان تجویز کنید (جدول 1 را ببینید).
  • حداکثر میزان تزریق در بزرگسالان 2 میلی لیتر در دقیقه است.

دوز اولیه را بر اساس شدت بالینی انتخاب کنید. موارد شدید ممکن است استفاده از 14 ویال (840 واحد) در بزرگسالان یا 2-14 ویال (بر اساس وزن) در بیماران کودکان با وزن بیش از 5 کیلوگرم را الزام آور کند.

دوز را تنظیم کرده و میزان مصرف را بر اساس شدت بالینی و پاسخ به درمان در نظر بگیرید.

جدول 1. میزان دوز و تزریق گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) 1گروه بیمار

دوز

شروع نرخ تزریق (30 دقیقه اول)

در صورت تحمل میزان تزریق افزایشی (هر 30 دقیقه)

حداکثر میزان تزریق

بزرگسالان (≥ 17 سال)

7 ویال (420 واحد)

0.5 میلی لیتر در دقیقه

1 میلی لیتر در دقیقه

2 میلی لیتر در دقیقه

اطفال

1-7 ویال (60-420 واحد) بر اساس وزن بیمار (جدول 2 را ببینید)

0.01 میلی لیتر در کیلوگرم در دقیقه (بیش از میزان بزرگسالان نباشید)

0.02 میلی لیتر در کیلوگرم در دقیقه

0.04 میلی لیتر در کیلوگرم در دقیقه (بیش از میزان بزرگسالان نباشید)

دوز اولیه را بر اساس شدت بالینی انتخاب کنید. دوز ممکن است در موارد شدید در بیماران کودکان با وزن بیش از 5 کیلوگرم دو برابر شود.

جدول 2. دوز کودکان Globulin IV (انسان) سیاه زخم بر اساس وزن 1
وزن بدن (کیلوگرم)

ویال در هر دوز

وزن بدن (کیلوگرم)

ویال در هر دوز

1

25 تا

4

1

35 تا

5

10 تا

2

50 تا

6

18 تا

3

≥60

7

هشدارها برای ضد زخم ایمنی گلوبولین IV (انسان)

موارد منع مصرف

  • سابقه واکنش سیستمیک آنافیلاکتیک یا شدید به گلوبولینهای ایمنی بدن انسان.
  • کمبود IgA با آنتی بادی علیه IgA و سابقه حساسیت IgA.

هشدارها / احتیاط ها

واکنشهای بیش از حد حساسیت

واکنشهای حساسیت بیش از حد ممکن است با گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) رخ دهد.

گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) را در مکانی که تجهیزات مناسب ، دارو (از جمله اپی نفرین) و پرسنلی آموزش دیده در زمینه کنترل حساسیت بیش از حد ، آنافیلاکسی و شوک وجود دارد ، تجویز کنید.

تمام بیماران را از نظر علائم و نشانه های واکنشهای حاد آلرژیک (به عنوان مثال ، کهیر ، خارش ، اریتم ، آنژیوادم ، برونکاسپاسم همراه با خس خس سینه یا سرفه ، استریدور ، ورم حنجره ، افت فشار خون ، تاکی کاردی) در حین و به دنبال گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) کنترل کنید. ) تزریق در صورت بروز واکنش های حساسیت شدید ، بلافاصله تجویز گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) را قطع کرده و مراقبت های اضطراری مناسب را انجام دهید.

بخوانید  CICLOPIROX از شرکت TARO PHARM INDS

گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) حاوی مقادیر کمی IgA (کمتر یا مساوی 40 میکروگرم در میلی لیتر) است. بیماران با آنتی بادی های شناخته شده به IgA ممکن است بیشتر در معرض افزایش حساسیت شدید و واکنش های آنافیلاکتیک باشند. گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) در بیماران با آنتی بادی علیه IgA و سابقه واکنش حساسیت منع مصرف دارد.

تداخل در آزمایش قند خون

گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) حاوی مالتوز است. نشان داده شده است که مالتوز در انواع خاصی از سیستم های آزمایش قند خون (به عنوان مثال ، توسط سیستم های مبتنی بر روشهای گلوکز دهیدروژناز پیررولوکینولینکینون (GDH-PQQ) یا گلوکز ، رنگ اکسیدوروکتاز) به طور کاذب سطح گلوکز خون را افزایش می دهد. با توجه به احتمال افزایش غلظت قند خون (یا قرائت غلط طبیعی قند خون در صورت وجود قند خون) ، فقط از سیستم های آزمایشی استفاده کنید که مختص گلوکز برای آزمایش یا کنترل سطح گلوکز خون در بیمارانی باشد که گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) دریافت می کنند.

اطلاعات محصول سیستم آزمایش قند خون ، از جمله نوارهای آزمایش را مرور کنید تا مشخص شود آیا این سیستم برای استفاده با محصولات تزریقی حاوی مالتوز مناسب است. در صورت عدم قطعیت ، با سازنده سیستم آزمایش تماس بگیرید تا تعیین کند که آیا این سیستم برای استفاده با محصولات تزریقی حاوی مالتوز مناسب است یا خیر.

ترومبوز

ترومبوز ممکن است در پی درمان با محصولات ایمنی گلوبولین ، از جمله گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) رخ دهد. عوامل خطر شامل عوامل خطر قلبی عروقی ، سن بالا ، اختلال در برون ده قلبی ، اختلالات بیش از حد انعقادی ، دوره های طولانی بی حرکتی ، سابقه ترومبوز شریانی یا وریدی ، استفاده از استروژن ، کاتترهای عروقی مرکزی ساکن و / یا بیش از حد ویسکوزیته شناخته شده یا مشکوک است. در صورت عدم وجود عوامل خطر شناخته شده ، ترومبوز ممکن است رخ دهد. خطرات و مزایای احتمالی گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) را در مقایسه با سایر روشهای درمانی برای بیماران مبتلا به گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) در نظر بگیرید.

به دلیل بالقوه افزایش خطر ترومبوز ، ارزیابی اولیه ویسکوزیته خون را در بیماران در معرض خطر افزایش هیپروسکوزیته در نظر بگیرید ، از جمله افرادی که دارای کرایوگلوبولین ، Chylomicronemia ناشتا / تری اسیل گلیسرول های زیاد (تری گلیسیریدها) یا گاموپاتی های مونوکلونال هستند.

در بیمارانی که فاکتورهای خطری دارند که در آنها مزایای مصرف گلوبولین ایمنی سیاه زخم خطرهای احتمالی ترومبوز را سنگین می کند ، گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) را با حداقل میزان تزریق تزریق کنید. قبل از تجویز از آبرسانی کافی در بیماران اطمینان حاصل کنید. علائم و نشانه های ترومبوز را کنترل کنید.

نارسایی حاد / نارسایی کلیه

اختلال عملکرد حاد کلیه ، نارسایی حاد کلیه ، نفروپاتی اسمزی ، نکروز حاد لوله ای ، نفروپاتی لوله پروگزیمال و مرگ ممکن است در اثر استفاده از محصولات وریدی گلوبولین ایمنی ، از جمله گلوبولین ایمنی سیاه زخم IV (انسان) رخ دهد. استفاده از گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) با احتیاط در بیماران با هر درجه از نارسایی کلیوی قبلی و در بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به نارسایی کلیوی هستند (از جمله ، اما نه محدود به بیماران دیابتی ، سن بیش از 65 سال ، کاهش حجم) ، پاراپروتئینمی ، سپسیس و بیمارانی که داروهای نفروتوکسیک شناخته شده دریافت می کنند) ، با حداقل میزان تزریق در حد مجاز. اطمینان حاصل کنید که حجم بیماران قبل از تزریق گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) کاهش نمی یابد. از میزان تزریق توصیه شده بیشتر نشوید و برنامه تزریق را از نزدیک دنبال کنید. نظارت دوره ای بر عملکرد کلیه و خروج ادرار در بیمارانی که در معرض افزایش خطر ابتلا به نارسایی حاد کلیه قرار دارند ، مهم است. عملکرد کلیه ، از جمله اندازه گیری نیتروژن اوره خون (BUN) و کراتینین سرم ، قبل از تزریق اولیه گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) و در فواصل مناسب پس از آن ارزیابی کنید. اگر عملکرد کلیه بدتر شد ، مصرف گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) را در نظر بگیرید.

بیشتر موارد نارسایی کلیه به دنبال تجویز محصولات گلوبولین ایمنی در بیمارانی که دوزهای کل حاوی 400 میلی گرم در هر کیلوگرم ساکارز یا بیشتر دریافت کرده اند رخ داده است. گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) حاوی ساکارز نیست.

موارد احتیاطی برای میزان تزریق

واکنشهای جانبی (مانند لرز ، تب ، سردرد ، حالت تهوع و استفراغ) ممکن است به میزان تزریق مرتبط باشد. از میزان توصیه شده برای تزریق کاملاً پیروی کنید (به دوز و تجویز مراجعه کنید). بیماران و علائم حیاتی آنها را برای مشاهده علائم در کل دوره تزریق و بلافاصله پس از تزریق به دقت کنترل و مشاهده کنید.

همولیز

کم خونی همولیتیک و همولیز ممکن است پس از تجویز گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) ایجاد شود. گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) ممکن است حاوی آنتی بادی های گروه خونی باشد که ممکن است به عنوان همولیزین عمل کرده و باعث القای پوشش in vivo گلبول های قرمز خون با گلوبولین ایمنی شود و باعث ایجاد واکنش مثبت مثبت و همولیز شود. همولیز حاد ، از جمله همولیز داخل عروقی ، به دنبال تجویز گلوبولین ایمنی گزارش شده است و کم خونی همولیتیک با تاخیر می تواند به دلیل افزایش ترسیب گلبول های قرمز ایجاد شود. همولیز شدید ممکن است منجر به اختلال عملکرد / نارسایی کلیه شود.

عوامل خطر زیر ممکن است با ایجاد همولیز همراه باشد: دوزهای بالا (به عنوان مثال ،> 2 گرم در هر کیلوگرم) ، یا به صورت یکبار مصرف یا در چند روز تقسیم می شود و گروه خونی غیر O). سایر فاکتورهای بیمار فردی ، مانند یک حالت التهابی زمینه ای (که ممکن است با افزایش پروتئین واکنش پذیر C یا رسوب گلبول قرمز منعکس شود) ، برای افزایش خطر همولیز فرض شده است) ، اما نقش آنها نامشخص است. دریافت کنندگان گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) را از نظر علائم و نشانه های بالینی همولیز کنترل کنید. آزمایش آزمایشگاهی مناسب را در بیماران با ریسک بالاتر در نظر بگیرید ، از جمله اندازه گیری هموگلوبین یا هماتوکریت قبل از تزریق و تقریباً طی 36 تا 96 ساعت و دوباره تقریباً هفت تا 10 روز بعد از تزریق. اگر علائم و / یا علائم همولیز یا افت قابل توجهی در هموگلوبین یا هماتوکریت پس از تزریق مشاهده شده است ، آزمایش آزمایشگاهی تأیید اضافی را انجام دهید.

بخوانید  CLINDAMYCIN PHOSPHATE از شرکت TEVA PARENTERAL

علائم مننژیت آسپتیک (AMS)

AMS ممکن است همراه با تجویز محصولات گلوبولین ایمنی ، از جمله گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) باشد. AMS معمولاً با دوزهای کل کل (> 2 گرم در کیلوگرم) همراه است و طی چند ساعت تا دو روز پس از درمان شروع می شود. قطع درمان منجر به بهبودی AMS طی چند روز بدون عاقبت بیماری شده است.

AMS با علائم و نشانه های زیر مشخص می شود: سردرد شدید ، سفتی حفره ، خواب آلودگی ، تب ، فوتوفوبیا ، حرکات دردناک چشم و حالت تهوع و استفراغ. مطالعات مایع مغزی نخاعی (CSF) اغلب با پلوسیتوز تا چند هزار سلول در میلی متر مکعب ، عمدتا از سری گرانولوسیتیک و با افزایش سطح پروتئین تا چند صد میلی گرم در دسی لیتر مثبت است ، اما نتایج کشت منفی است. برای رد سایر علل مننژیت (به خصوص مننژیت سیاه زخم) ، یک معاینه عصبی دقیق در بیمارانی که چنین علائم و نشانه هایی را نشان می دهند ، از جمله مطالعات CSF ، انجام دهید.

نظارت: تست های آزمایشگاهی

نظارت دوره ای بر عملکرد کلیه و خروج ادرار را در بیمارانی که احتمال افزایش نارسایی حاد کلیه را دارند ، در نظر بگیرید. ارزیابی عملکرد کلیه ، از جمله اندازه گیری BUN و کراتینین سرم ، قبل از تزریق اولیه گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) و در فواصل مناسب پس از آن.

به دلیل بالقوه افزایش خطر ترومبوز ، ارزیابی اولیه ویسکوزیته خون را در بیماران در معرض خطر افزایش هیپروسکوزیته در نظر بگیرید ، از جمله افرادی که دارای کرایوگلوبولین ، Chylomicronemia ناشتا / تری اسیل گلیسرول های زیاد (تری گلیسیریدها) یا گاموپاتی های مونوکلونال هستند.

اگر علائم و / یا علائم همولیز پس از تزریق گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) وجود دارد ، آزمایش آزمایشگاهی مناسب را برای تأیید انجام دهید.

در صورت مشکوک شدن به آسیب حاد ریوی مربوط به انتقال خون (TRALI) ، آزمایشات مناسبی را برای حضور آنتی بادی های ضد HLA و ضد نوتروفیل در محصول انجام دهید.

تداخل در تست های آزمایشگاهی

گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) حاوی مالتوز است ، که می تواند توسط انواع خاصی از سیستم های آزمایش قند خون (به عنوان مثال ، آنهایی که بر اساس روش های GDH-PQQ یا گلوکز-رنگ اکسیدوروکتاز ساخته شده اند) به عنوان گلوکز تعبیر نادرست شود. با توجه به پتانسیل افزایش غلظت قرائت قند ، فقط از سیستم های آزمایشی استفاده کنید که مختص گلوکز برای آزمایش یا کنترل سطح گلوکز خون در بیماران دریافت کننده گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) باشد. (به موارد تداخل در تست قند خون مراجعه کنید: هشدارها / احتیاط ها.)

ممکن است آنتی بادی های موجود در گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) در برخی از آزمایشات سرولوژی تداخل داشته باشد. پس از تجویز گلوبولین های ایمنی مانند گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) ، افزایش گذرا آنتی بادی های غیرفعال منتقل شده در خون بیمار ممکن است منجر به نتایج مثبت در آزمایش سرولوژی (به عنوان مثال آزمون کومبس) شود. (مراجعه به همولیز در موارد احتیاط: هشدارها / احتیاط ها.)

تجزیه و تحلیل ادرار پس از تجویز گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) ممکن است منجر به افزایش گلوکز شود. از آنجایی که این یک اثر گذرا شناخته شده است ، آزمایش باید تکرار شود تا مشخص شود اقدامات بعدی تضمین شده است.

آسیب حاد ریه مربوط به انتقال خون (TRALI)

ادم ریوی غیرکاردیوژنیک ممکن است در بیمارانی که از محصولات گلوبولین ایمنی ، از جمله گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) دریافت می کنند ، رخ دهد. TRALI با پریشانی شدید تنفسی ، ورم ریوی ، هیپوکسمی ، عملکرد طبیعی بطن چپ و تب مشخص می شود و به طور معمول در طی یک تا شش ساعت پس از تزریق رخ می دهد.

گیرندگان را از نظر عوارض جانبی ریوی کنترل کنید. در صورت مشکوک شدن به TRALI ، آزمایشاتی را برای حضور آنتی بادی های ضد HLA و ضد نوتروفیل در محصول انجام دهید. TRALI را می توان با استفاده از اکسیژن درمانی با پشتیبانی کافی از ونتیلاتور مدیریت کرد.

انتقال عوامل عفونی از پلاسمای انسانی

از آنجا که گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) از پلاسمای انسان ساخته شده است ، ممکن است خطر انتقال عوامل عفونی منتقله از طریق خون ، از جمله ویروس ها ، نوع بیماری Creutzfeldt-Jakob (vCJD) و از نظر تئوریک Creutzfeldt را داشته باشد. عامل بیماری ژاکوب (CJD). هیچ موردی از انتقال بیماریهای ویروسی ، vCJD یا CJD با استفاده از گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) همراه نبوده است.

تمام عفونت هایی که احتمالاً توسط این محصول منتقل شده اند باید توسط پزشک یا سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی به Emergent BioSolutions در 800-768-2304 گزارش شوند.

جمعیتهای خاص

بارداری

هیچ داده انسانی برای اثبات وجود یا عدم وجود خطر مرتبط با گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) وجود ندارد.

شیردهی

هیچ داده ای برای ارزیابی وجود یا عدم وجود گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) در شیر انسان ، اثرات آن بر کودک شیرده یا اثرات تولید / دفع شیر وجود ندارد.

استفاده از کودکان

ایمنی و اثربخشی گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) در جمعیت کودکان (16 سالگی) مطالعه نشده است. از مقیاس آلومتریک برای بدست آوردن رژیم های دوز استفاده شد تا در معرض قرار گرفتن در معرض قرارگیری بیماران در اطفال قرار گیرد. دوز مصرفی برای بیماران کودکان براساس وزن بدن است.

استفاده از سالخوردگی

ایمنی و اثربخشی گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) در جمعیت سالمندان (> 65 سال) مطالعه نشده است.

نارسایی کلیه

استفاده از گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) با احتیاط در بیماران با هر درجه از نارسایی کلیوی قبلی و در بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به نارسایی کلیوی هستند (از جمله ، اما نه محدود به بیماران دیابتی ، بالاتر از 65 سال ، حجم کاهش ، پاراپروتئینمی ، سپسیس و بیمارانی که داروهای نفروتوکسیک شناخته شده دریافت می کنند) و تجویز آنها با حداقل میزان تزریق قابل انجام است.

بخوانید  BORTEZOMIB از شرکت BAXTER HLTHCARE CORP

اطمینان حاصل کنید که بیماران قبل از تزریق گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) حجم کم نمی کنند. از میزان تزریق توصیه شده بیشتر نشوید و برنامه تزریق را از نزدیک دنبال کنید. (به دوز و نحوه مصرف مراجعه کنید.)

استفاده در جمعیت های چاق

ایمنی و اثربخشی گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) در جمعیت چاق مورد مطالعه قرار نگرفته است.

عوارض جانبی رایج

شایعترین واکنشهای جانبی به گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) مشاهده شده در> 5٪ داوطلبان سالم در آزمایشات بالینی سردرد ، درد و تورم در محل تزریق ، حالت تهوع و کمردرد بود.

تداخلات دارویی

داروهای خاص

ضروری است برای اطلاعات دقیق تر در مورد تداخل با این دارو ، از جمله تنظیمات احتمالی دوز ، از برچسب سازنده استفاده شود. نکات مهم تعامل:

برای اطلاعات مربوط به تداخل دارویی لطفاً به برچسب محصول مراجعه کنید.

اقدامات

مکانیسم عمل

گلوبولین ایمنی پلی کلونال G در گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) یک عامل ایمن ساز منفعل است که سم سیاه زخم را خنثی می کند. گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) به آنتی ژن محافظ (PA) متصل می شود تا از ورود سلولی فاکتور ادم سیاه زخم و عامل کشنده جلوگیری کند. گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) در ترکیب با آنتی بیوتیک درمانی مناسب تجویز می شود زیرا مشخص نیست که این محصول فعالیت ضد باکتریایی مستقیمی بر علیه باسیلوس آنتراسیس دارد ، که در غیر این صورت ممکن است رشد کند و سموم سیاه زخم تولید کند. مشاوره به بیماران

به برچسب گذاری تایید شده توسط FDA (اطلاعات بیمار) مراجعه کنید.

قبل از تجویز آن به بیمار ، درباره خطرات و مزایای این محصول با بیمار یا نماینده قانونی وی صحبت کنید.

  • بیماران را از احتمال واکنش های حساسیت بالا ، به ویژه در افرادی که واکنش های قبلی نسبت به گلوبولین ایمنی بدن انسان و افراد کمبود IgA دارند ، آگاه کنید. به بیماران توصیه کنید از علائم زیر که با واکنشهای آلرژیک همراه هستند آگاه باشند: کهیر ، بثورات پوستی ، گرفتگی قفسه سینه ، خس خس سینه ، تنگی نفس ، یا احساس سبکی سر یا گیجی هنگام ایستادن. در صورت مشاهده هر یک یا چند مورد از علائم ذکر شده در بالا ، و همچنین سایر عوارض جانبی از جمله درد در محل تزریق ، لرز ، تب ، سردرد ، حالت تهوع ، استفراغ و درد مفاصل باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.
  • به بیماران توصیه کنید که مالتوز موجود در گلوبولین ایمنی IV سیاه زخم (انسان) می تواند در برخی از انواع سیستم های کنترل قند خون تداخل ایجاد کند. به بیماران توصیه کنید فقط از سیستم های آزمایش مخصوص گلوکز برای کنترل سطح گلوکز خون استفاده کنند زیرا تداخل مالتوز می تواند منجر به افزایش غلظت قند خون شود که می تواند منجر به افت قند خون درمان نشده یا تجویز انسولین نامناسب شود و منجر به افت قند خون شود.
  • به بیماران اطلاع دهید که گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) یک محصول گلوبولین ایمنی است. بنابراین ، احتمال بروز سایر واکنشهای مشاهده شده با کلاس محصول ایمونوگلوبولین مانند ترومبوز ، همولیز ، سندرم مننژیت آسپتیک (AMS) ، آسیب حاد ریه مربوط به انتقال خون (TRALI) ، سندرم زجر تنفسی حاد (ARDS) و حاد وجود دارد. اختلال عملکرد یا نارسایی کلیه.
  • به بیماران توصیه کنید که گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) ممکن است در اثر برخی واکسن های ویروس زنده مانند سرخک ، سرخچه (به عنوان مثال ، سرخک آلمانی) ، اوریون و واریسلا (به عنوان مثال ، آبله مرغان) اختلال ایجاد کند.
  • به بیماران اطلاع دهید که گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) از پلاسمای انسان تهیه شده است. محصولات ساخته شده از پلاسمای انسان ممکن است حاوی عوامل عفونی مانند ویروس هایی باشد که باعث بیماری می شوند.
  • به بیماران اطلاع دهید که اثربخشی گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) فقط در مطالعات مربوط به اثربخشی اثبات بقای زنده ماندن در حیوانات است و اثر گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) بر روی انسان با سیاه زخم آزمایش نشده است. ایمنی گلوبولین ایمنی سیاه زخم (انسان) در بزرگسالان سالم آزمایش شده است.

اطلاعات اضافی

AHFS ابتدا tm را آزاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا زمان انتشار و انتشار تک نگاری دقیق تر ، باید از برچسب سازنده مشورت شود. ضروری است برای اطلاعات دقیق تر در مورد استفاده های معمول ، دوز و تجویز ، احتیاط ها ، احتیاط ها ، موارد منع مصرف ، تداخل های دارویی بالقوه ، تداخل تست های آزمایشگاهی و سمیت حاد ، از برچسب سازنده استفاده شود.

آماده سازی ها

مواد کمکی در داروهای تجاری موجود ممکن است از نظر بالینی اثرات مهمی داشته باشند. برای جزئیات بیشتر با برچسب زدن محصول خاص مشورت کنید.

برای اطلاعات در مورد کمبود یک یا چند مورد از این آماده سازی ، لطفاً به مرکز منابع کمبود دارو ASHP مراجعه کنید. .

گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان) در انبارهای استراتژیک ملی ایالات متحده (SNS) ذخیره می شود و از نظر تجاری در ایالات متحده موجود نیست. SNS اطمینان حاصل می کند که برخی از داروها و تجهیزات پزشکی برای جلوگیری و درمان بیماری های خاص ، از جمله در موارد اضطراری بهداشت عمومی ، به راحتی در دسترس است و توسط وزارت دستیار وزیر آمادگی و پاسخ وزارت بهداشت و خدمات انسانی (HHS) مدیریت می شود ( ASPR). برای درخواست دارو از SNS ، بخشهای بهداشت ایالتی می توانند با مرکز عملیات اضطراری مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ایالات متحده با شماره 770-488-7100 یا مرکز عملیات وزیر HHS با شماره 202-619-7800 تماس بگیرند.

گلوبولین ایمنی سیاه زخم سیاه (انسان)مسیرها

فرم های دوز

نقاط قوت

نام های تجاری

سازنده

زاویه دار

تزریق ، برای تزریق IV

units60 واحد در هر ویال

Antrasil

اضطراری

نظرات کاربران