0

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی امروز، چهارشنبه، در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با بیان اینکه برخی عطاری‌ها اقلام دارویی غیرمجاز را با سوءاستفاده از عدم‌آگاهی مردم می‌فروشند، اظهار کرد: باید این موضوع مورد نظارت و ساماندهی قرار بگیرد، در عین حال سوق دادن مردم به‌سوی مصرف داروهای طبیعی و گیاهی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و نیاز است که انجمن‌ها و سندیکاها عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به شعار سال، نقطه ثقل حمایت‌های دولت باید در راستای تولید محصولات دارویی باشد به همین دلیل ما موافق واردات محصولات و فرآورده‌های دارویی که تولید داخلی دارند، نیستیم.

محمدی ادامه داد: در سازمان غذا و دارو برنامه ویژه‌ای برای حمایت از تولید خواهیم داشت، یکی از سیاست‌های همیشگی سازمان غذا و دارو افزایش مشارکت ذی‌نفعان حوزه داروست.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه “آنچه برای ما اهمیت دارد نبود تعارض منافع است و در قیمت‌گذاری‌ها نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ایم.”، گفت: در عین حال ما هر اقدامی که برای توسعه صادرات داروها نیاز باشد انجام خواهیم داد، تسریع و تسهیل فرآیندها و صدور پروانه‌ها و حرکت به‌سوی الکترونیکی شدن فرآیندها از اقداماتی است که باید انجام شود.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم+

بخوانید  گلایه ادامه دار ماماهای کشور در اعتراض به تضعیف جایگاه این رشته

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *