0

گامی برای قطع وابستگی به غرب/ تولید بومی تجهیزات آزمایشگاهی

به گزارش خبرگزاری مهر یکی از موضوعات مهم در حوزه پزشکی و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها استفاده از تجهیزات بروز و علمی است.

امروزه در دنیا نقش استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی دقیق از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از این رو نقش تولید این تجهیزات در داخل کشور اهمیتی مضاعف دارد.

روز پنجشنبه یکم دی ماه با حضور عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی قرارداد احداث بزرگترین کارخانه تولید کیت‌های تشخیصی و دستگاه‌های تمام اتوماتیک و پیشرفته در یکی از شهرهای شمالی کشور منعقد شد.

این پروژه که در نوع خود در کشور بی نظیر است در زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع و در پنج فاز اصلی و با ظرفیت اشتغالزایی نهایی بیش از ۷۰۰ نفر نیروی انسانی به طور مستقیم و ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر ساخته خواهد شد.

احداث این کارخانه که با هدف انتقال فناوری ساخت دستگاه‌های تمام اتوماتیک و کیت‌های تشخیصی آن با تکنولوژی روز دنیا و با مشارکت یکی از شرکتهای خارجی صورت گرفته می‌تواند علاوه بر به وجود آوردن فرصت‌های شغلی و اشتغالزایی برای بخش زیادی از جوانان و نخبگان منطقه، باعث تأمین نیازمندی‌های کشور و ارتقا تکنولوژی در حوزه آزمایشگاهی و سلامت در سطح کشورهای پیشرفته دنیا شود.

همچنین به دلیل تکنولوژی پیشرفته محصولات این کارخانه، امکان صادرات محصولات آن به کشورهای همسایه و خاورمیانه و در نتیجه ارزآوری آن نیز وجود دارد.

این مگاپروژه ملی علی رغم تحریم‌های کنونی و موانع متعدد به وجود آمده از سوی برخی سازمان‌ها و مدیران و کارشکنی‌های داخلی با تلاش صالحی مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید تجهیزات پزشکی و پیگیری محسنی بندپی رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور و نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری خواهد رسید.

بخوانید  شناسایی ۶۰ بیمار جدید کرونایی در کشور

ایجاد اشتغال پایدار نیاز اصلی کشور

در بخشی از این مراسم محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت ضمن تشریح اهداف توسعه رشد و پیشرفت در کشور به مشکلات موجود بر سرراه جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و عدم استقبال سرمایه گذاران داخلی در اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: برای کسب مجوزهای این پروژه در کمیسیون جهش تولید اقدام فوق العاده ای صورت گرفت و با جلسات متعددی که به صورت اورژانسی برگزار شد علیرغم سنگ اندازی ها و مانع تراشی‌های مخالفان تولید داخلی بالاخره کار به اینجا رسید و این گام مهم برای ایجاد اشتغال پایدار برداشته شد.

تحول در صنعت آزمایشگاهی با مگاپروژه ملی

در ادامه این مراسم محمد صالحی مدیرعامل شرکت داخلی گفت: زمانی که اقدام به کسب مجوزهای این پروژه بزرگ کردیم اصلاً فکر نمی‌کردیم که چه مشکلاتی را سر راه تولیدکنندگان داخلی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد با توجه به اهمیتی که برای صنعت آزمایشگاهی و تغییرات بزرگی که می‌تواند در حوزه سلامت کشور ایجاد کند در جهت تحقق آن ایستادگی کردیم تا در نهایت با جلسات متعددی که برگزار شد موفق شدیم تا مجوز تولید ۱۵ قلم کالای تولید داخلی را دریافت کردیم و امیدوار هستیم هر چه سریع‌تر بقیه مجوزها هم صادر شوند.

صالحی همچنین با اشاره به جنبه اشتغالزایی این پروژه ابراز امیدواری کرد که با بکارگیری نخبگان و جوانان تأثیر قابل توجهی در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی جانبی به وجود آید.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران