0

کمک مالی دولت نوش جان نظام پرستاری

کمک مالی دولت نوش جان نظام پرستاری

کمک مالی دولت نوش جان نظام پرستاری

خبرگزاری مهر:

به گزارش خبرنگار مهر، محمد میرزابیگی، روز دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در نشست خبری که در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت حرفه پرستاری در کشور پرداخت.

وی افزود: خدمت با کیفیت به مردم در سر لوحه وظایف پرستاران قرار دارد و در دوران کرونا، جانفشانی کردند.

میرزابیگی با اشاره به شهادت ۱۵۰ پرستار مدافع سلامت در دوران کرونا، گفت: متأسفانه تا رسیدن به استاندارد نیروی پرستاری به ازای هر تخت بیمارستانی، فاصله زیادی داریم.

وی افزود: پرستار باید به حقش برسد و این شامل سایر کادر بهداشت و درمان می‌شود.

میرزابیگی به تعرفه گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم نگاه خوبی به قانون تعرفه گذاری دارد و به زودی خبرهای خوبی خواهیم شنید.

وی ادامه داد: فوق‌العاده خاص و سختی کار پرستاران هنوز در مرحله پیگیری است.

میرزابیگی به خدمات پرستاری در خارج از محیط بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما سلامت را فقط در داخل بیمارستان تعریف کرده‌ایم. در حالی که باید این حق را به مردم داد تا خدمات مورد نیاز خودشان را انتخاب کنند.

وی افزود: وضعیت پرستاری در کشور زمانی قابل قبول خواهد بود که مردم از خدمات پرستاری رضایت داشته باشند و پرستاران نیز دغدغه معیشت نداشته باشند.

میرزابیگی در ارتباط با علت مهاجرت پرستاران به خارج از کشور، گفت: توانمندی پرستاران ایرانی باعث شده کشورهای دنیا دنبال پرستاران ما باشند. لذا ما باید جذابیت‌های حرفه پرستاری را ایجاد کنیم تا مانع از مهاجرت شود.

وی به استثمار پرستاران ۸۹ روزه اشاره کرد و افزود: از دولت می‌خواهیم بساط قراردادهای پرستاری ۸۹ روزه را جمع کنند.

بخوانید  مراقب مسمومیت کبدی با استامینوفن باشید

میرزابیگی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شنیده شده سازمان نظام پرستاری در اواخر دولت دوازدهم یک کمک مالی چند ده میلیاردی دریافت کرده است، گفت: این کمک را از دولت جدید گرفته‌ایم که ۲۰ میلیارد تومان بوده است که بابت هیئت مدیره های ننظام پرستاری و ساختمان جدید سازمان نظام پرستاری هزینه کرده ایم که نوش جان نظام پرستاری باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیاز به پیشنهاد اعتبار به دولت دارد، افزود: اصلاً این موضوع یک بحث انحرافی است و اجرای قانون تعرفه‌های پرستاری نیاز به تزریق بودجه از سوی دولت ندارد و به شکل دیگر و روش‌هایی که تعریف شده است، اعتبارات اجرای قانون تعرفه گذاری دیده شده است.

منبع : dailybulletin.ir

منبع خبر :
https://dailybulletin.ir/06/12/2021/%da%a9%d9%85%da%a9-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d9%86%d9%88%d8%b4-%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c/

برچسب‌ها:

نظرات کاربران