0

کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده

تصویر پیدا نشد !

کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده

نام عمومی: کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده (TEE در HIB i tor koe AG yoo lant KOM plex)
نام تجاری: Feiba، Feiba VH Immuno، Autoplex T، Feiba NF
اشکال دارویی: پودر تزریق داخل وریدی (-)

کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده چیست؟

کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده در افرادی که هموفیلی دارند و آنتی بادی هایی برای داروهای فاکتور لخته شدن تولید کرده اند استفاده می شود.

هموفیلی ، یک اختلال لخته شدن ارثی ، اغلب با داروهایی حاوی عوامل لخته کننده که به کنترل خونریزی کمک می کنند ، درمان می شود. وقتی بدن آنتی بادی یا “مهار کننده” فاکتور لخته شدن ایجاد می کند ، این روش درمانی در جلوگیری از اپیزودهای خونریزی م lessثر است. کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده با دور زدن اثرات این مهارکننده ها باعث بهبود لخته شدن خون و کاهش خطر خونریزی می شود.

کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده برای درمان یا جلوگیری از وقوع خونریزی در افراد مبتلا به هموفیلی A یا B که مهارکننده ایجاد کرده اند ، استفاده می شود. کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده همچنین برای کنترل خونریزی مربوط به جراحی در افراد مبتلا به هموفیلی و مهارکننده ها استفاده می شود. کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده برای درمان دوره خونریزی در افرادی که مهارکننده ندارند ، نیست.

از کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده نیز می توان برای مواردی استفاده کرد که در این راهنمای دارو ذکر نشده است.

هشدارها

کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده ممکن است خطر سکته مغزی یا حمله قلبی .

در صورت داشتن بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید یا سریعاً به دنبال کمک فوریت های پزشکی باشید – ناگهانی بی حسی یا ضعف ، ناگهانی سردرد ، تکلم نامرتب ، درد قفسه سینه ، مشکل تنفس ، سرفه ناگهانی همراه با خون ، گرما یا تورم در پای شما.

قبل از مصرف این دارو

اگر:

نباید از کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده استفاده کنید

  • شما نسبت به کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده یا سایر عوامل ضد هموفیلی واکنش آلرژیک شدید داشته اید.
  • شما به یک بیماری خونی مبتلا هستید به نام > لخته شدن داخل عروقی منتشر ؛
  • شما در هر نقطه از بدن لخته خون دارید. یا
  • شما اخیراً سکته مغزی یا قلبی کرده اید.
بخوانید  ALBUTEROL SULFATE از شرکت WATSON LABS

برای اطمینان از اینکه کمپلکس انعقادی ضد مهار کننده برای شما بی خطر است ، در صورت داشتن این مورد را به پزشک خود اطلاع دهید:

  • بیماری عروق کرونر ؛
  • سابقه حمله قلبی ، سکته مغزی یا لخته شدن خون ؛
  • آسیب جدی اخیر ؛ یا
  • یک عفونت جدی به نام sepsis .

مشخص نیست که آیا این دارو به نوزاد متولد شده آسیب می رساند یا خیر. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید ، به پزشک خود بگویید.

مشخص نیست که آیا کمپلکس انعقادی ضد مهار کننده به شیر مادر منتقل می شود یا اینکه می تواند به کودک شیرخوار آسیب برساند. اگر کودک را با شیر مادر تغذیه می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده از پلاسمای انسان (بخشی از خون) ساخته شده است که ممکن است حاوی ویروس و سایر عوامل عفونی باشد. پلاسمای اهدایی آزمایش شده و تحت درمان قرار می گیرد تا خطر وجود آن در عوامل عفونی کاهش یابد اما هنوز احتمال کمی وجود دارد که بتواند بیماری را منتقل کند. با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای استفاده از این دارو صحبت کنید.

چگونه باید از کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده استفاده کنم؟

کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده از طریق IV به داخل ورید تزریق می شود. ممکن است نحوه استفاده از دستگاه IV در خانه به شما نشان داده شود. اگر نمی دانید چگونه از تزریق استفاده کنید و سوزن ، لوله IV و سایر موارد استفاده شده را به درستی نمی دانید این دارو را به خودتان ندهید.

برای درمان یک دوره خونریزی ، این دارو معمولاً هر 6 تا 12 ساعت یک بار تجویز می شود تا وضعیت شما بهبود یابد. برای پیشگیری معمول از خونریزی ، ممکن است یک روز در میان کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده تجویز شود. دستورالعمل های دوز مصرفی پزشک خود را بسیار دقیق دنبال کنید.

اگر کودکی از این دارو استفاده می کند ، در صورت تغییر وزن در کودک ، به پزشک خود اطلاع دهید. دوزهای پیچیده انعقادی ضد بازدارنده بر اساس وزن در کودکان است و هر گونه تغییر ممکن است بر دوز کودک شما تأثیر بگذارد.

کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده دارویی پودری است که باید قبل از استفاده با مایع (رقیق کننده) مخلوط شود. اگر از تزریقات در خانه استفاده می کنید ، مطمئن باشید که چگونه می توان به درستی دارو را مخلوط و ذخیره کرد.

بخوانید  CARBON DIOXIDE, USP از شرکت RELIANT HOLDINGS LTD

در صورت تغییر رنگ یا وجود ذرات در دارو از آن استفاده نکنید. برای داروی جدید با داروساز خود تماس بگیرید.

فقط یک بار از سوزن و سرنگ یکبار مصرف استفاده کنید. هر قانون ایالتی یا محلی را در مورد دور ریختن سوزن و سرنگ های استفاده شده دنبال کنید. از ظرف دفع کننده “تیز” ضد پنچرگیری استفاده کنید (از داروساز خود بپرسید که کجا را تهیه کرده و چگونه آن را دور بریزید) این ظرف را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

هر ویال (بطری) یکبار مصرف این دارو فقط برای یکبار مصرف است. پس از یک بار استفاده ، آن را دور بریزید ، حتی اگر بعد از تزریق دوز ، مقدار کمی دارو در آن باقی مانده باشد.

دارو و رقیق کننده را در ظرف اصلی خود نگه دارید و در دمای اتاق و دور از رطوبت ، گرما و نور نگهداری کنید. اجازه ندهید دارو منجمد شود.

بعد از مخلوط کردن کمپلکس انعقادی ضد مهار کننده با رقیق کننده ، این مخلوط را در دمای اتاق نگهداری کرده و ظرف 3 ساعت استفاده کنید. داروی مخلوط را در یخچال قرار ندهید.

برچسب هشدار پزشکی بپوشید یا کارت شناسایی داشته باشید مبنی بر اینکه به بیماری هموفیلی مبتلا هستید. هر پزشک ، دندانپزشک یا ارائه دهنده مراقبت های پزشکی فوری که شما را معالجه می کند باید بداند که شما دچار خونریزی یا اختلال لخته شدن خون هستید.

اگر دوز مصرفی را فراموش کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر دوز کمپلکس انعقادی ضد مهار کننده را فراموش کردید با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر بیش از حد مصرف کنم چه اتفاقی می افتد؟

به دنبال فوریت های پزشکی باشید یا با شماره 1-800-222-1222 با شماره تلفن Poison Help تماس بگیرید.

هنگام استفاده از کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده از چه چیزهایی باید خودداری کنم؟

دستورالعمل های پزشک خود را در مورد هرگونه محدودیت در غذا ، نوشیدنی یا فعالیت دنبال کنید.

عوارض جانبی پیچیده منعقد کننده ضد بازدارنده

در صورت داشتن علائم واکنش آلرژیک از کمک فوری پزشکی استفاده کنید: کندوها ؛ خس خس سینه ، تنفس دشوار ؛ تورم صورت ، لب ها ، زبان یا گلو.

بخوانید  CARBIDOPA AND LEVODOPA از شرکت APOTEX

اگر این موارد را دارید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا بلافاصله به دنبال کمک فوریت های پزشکی باشید:

  • کبودی ، تورم یا درد در اطراف مفصل ؛
  • علائم حمله قلبی – درد یا فشار قفسه سینه ، درد گسترش یافته به فک یا شانه شما ، حالت تهوع ، عرق کردن ؛
  • گلبولهای قرمز پایین (کم خونی) – رنگ پریدگی پوست ، احساس سبکی سر یا تنگی نفس ، ضربان قلب سریع ، مشکل در تمرکز ؛
  • علائم سکته مغزی – بی حسی یا ضعف ناگهانی (به ویژه در یک طرف بدن) ، سردرد شدید ناگهانی ، اختلال در گفتار ، مشکلات بینایی یا تعادل ؛
  • علائم لخته شدن خون در ریه – درد قفسه سینه ، سرفه ناگهانی ، خس خس سینه ، تنفس سریع ، سرفه کردن خون یا ؛
  • علائم لخته شدن خون در پای شما – درد ، تورم ، گرما یا قرمزی در یک یا هر دو پا.

عوارض جانبی شایع ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کم خونی ؛
  • تهوع ، استفراغ ، اسهال ؛
  • کبودی ؛
  • تغییر حس چشایی. یا
  • آزمایش مثبت آنتی بادی هپاتیت B.

این لیست کاملی از عوارض جانبی نیست و ممکن است موارد دیگری نیز رخ دهد. برای مشاوره پزشکی در مورد عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است عوارض جانبی را با شماره 1-800-FDA-1088 به FDA گزارش دهید.

چه داروهایی بر روی مجموعه منعقد کننده های ضد بازدارنده تأثیر می گذارند؟

در مورد تمام داروهای فعلی و سایر مواردی که شروع یا قطع می کنید به پزشک خود بگویید:

  • فاکتور انعقادی VIIa ؛
  • اسید آمینوکاپروئیک ؛ یا
  • tranexamic acid .

این لیست کامل نیست. سایر داروها ممکن است با کمپلکس انعقادی ضد بازدارنده تداخل داشته باشند ، از جمله داروهای تجویز شده و بدون نسخه ، ویتامین ها ، و گیاهی محصولات همه تداخلات احتمالی در این راهنمای دارو ذکر نشده است.

نظرات کاربران