0

کلید اولیه سوالات آزمون‌های وزارت بهداشت منتشر می‌شود

۵ شهریور؛

کلید اولیه سوالات آزمون پیش کارورزی پزشکی و آزمون علوم پایه پزشکی و آزمون علوم پایه دندانپزشکی و آزمون جامع ۱۸۰ واحدی دوره دکتری عمومی داروسازی روز یکشنبه ۵ شهریورماه ۱۴۰۲ در سایت اینترنتی مرکز سنجش در دسترس قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزمون پیش کارورزی پزشکی و آزمون علوم پایه پزشکی و آزمون علوم پایه دندانپزشکی و آزمون جامع ۱۸۰ واحدی دوره دکتری عمومی داروسازی امروز دوم شهریورماه در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد. 

در آزمون پیش کارورزی پزشکی ۳ هزار و ۱۹۷ دانشجو و در آزمون علوم پایه پزشکی ۵ هزار و ۴۵۷ دانشجوی شاغل به تحصیل شرکت کردند.

 در آزمون علوم پایه دندانپزشکی هزار و ۳۲۴ دانشجو و در آزمون جامع ۱۸۰ واحدی دوره دکتری عمومی داروسازی تعداد ۶۶۹ دانشجو شرکت کردند. 

بنابر تصمیم دبیرخانه شورای پزشکی عمومی، هر ۱۰ نمره سوالات انقلاب و معارف اسلامی به تمام داوطلبان اتباع (داوطلبان غیر ایرانی) آزمون‌های علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی داده می شود. دفترچه آزمون این دو رشته به زبان انگلیسی فاقد این ۱۰ سوال است. دفترچه فارسی برای این داوطلبان شامل این ۱۰ سوال است، ولی برای داوطلبان اتباع نیاز به پاسخ گویی به این سوالات وجود ندارد.

بر اساس بند ۵ مصوبات بیست و پنجمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجوی وزارت بهداشت مورخ ۲۸ تیر ۱۴۰۰ به دانشجویان تبعه خارج از کشور که تحت عنوان دانشجوی بین الملل مشغول به تحصیل شده اند. (دانشجویانی که از مسیری به جز آزمون‌های سراسری سازمان سنجش و وزارت بهداشت پذیرش شده اند) در صورت عدم استفاده از سوالات انگلیسی، زمان آزمون حداکثر تا ۲۵ درصد وقت قانونی آزمون قابل افزایش است. (این امتیاز شامل دانشجویان ایرانی منتقله از خارج کشور نمی‌شود).

بخوانید  فوت ۱۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته

بر اساس بند ۴ مصوبات بیست و پنجمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجوی وزارت بهداشت مورخ ۲۸ تیر ۱۴۰۰ برای جانبازان و معلولین با توجه به وضعیت جسمانی آنها، زمان آزمون حداکثر تا ۲۵ درصد مدت زمان قانونی آزمون قابل افزایش است. تشخیص و تائید کمیسیون پزشکی یا پزشک معتمد دانشگاه در این خصوص مورد نیاز است.

کلید اولیه سوالات امتحان، روز یکشنبه ۵ شهریورماه ۱۴۰۲ در سایت اینترنتی مرکز سنجش در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین داوطلبان می‌توانند دفترچه سوالات را در زمان ترک جلسه آزمون (انت‌های آزمون)، همراه خود از جلسه خارج کنند.

مهلت ارسال اعتراض به کلید سوالات، بعد از اعلام کلید اولیه، فقط از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۵ شهریور تا ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۷ شهریور است و به اعتراضاتی که بعد از زمان اعلام شده و از راه‌های دیگر ارسال شود، به هیچ عنوان رسیدگی نمی شود. 

وظیفه پاسخگویی به سوالات مرتبط با آزمون بر عهده دانشگاه‌ها علوم پزشکی بوده و دانشجویان به هیچ وجه مجاز نیستند به مرکز قطب مجری آزمون یا مرکز سنجش پزشکی مراجعه کنند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران