0

کاهش درد با دیدن تصاویر نوستالژی

کاهش درد با دیدن تصاویر نوستالژی

کاهش درد با دیدن تصاویر نوستالژی

باشگاه خبرنگاران جوان :

آیا تا به حال متوجه شده اید تماشای تصاویری از لحظات شاد و خوب با خانواده و دوستان توانسته است به کاهش سردرد کمک کند؟ نوستالژی می‌تواند در کاهش درد مؤثر باشد؛ تا جایی که بر اساس یک تحقیق که به تازگی انجام شده است، تماشای تصاویر نوستالژی و تماشای تصاویر و صحنه‌هایی که به دوران کودکی مرتبط هستند، می‌توانند به کاهش احساس درد کمک کنند.

در تحقیقاتی که از سوی موسسه روانشناسی آکادمی علوم چین و تحت نظارت دکتر کونگ یاژو (KONG Yazhuo) به انجام رسید؛ تیم تحقیقاتی دریافت «تالاموس» که یک بخش حیاتی مغز برای تعدیل درد است، با تاثیر ضد درد مرتبط با نوستالژی در ارتباط است.

در واقع، بر اساس این تحقیق جدید که در تاریخ ۲۸ فوریه در مجله علوم اعصاب «Journal of Neuroscience» منتشر شده است، نوستالژی می‌تواند فعالیت در نواحی از مغز را که با درد مرتبط است، کاهش دهد.

تصاویر نوستالژیک معمولا شامل صحنه‌هایی از دوران کودکی مانند دیدن یک آب نبات محبوب، یک کارتون تلویزیونی و یا حتی یک بازی در حیاط مدرسه می‌شود.

تصاویر نوستالژی

در پژوهشی که به انجام رسید، شرکت کنندگان پس از مشاهده خاطراتی از دوران کودکی اعلام کردند در حال تجربه احساس درد کمتری در پاسخ به محرک‌های حرارتی هستند.

باید گفته شود گاهی اوقات افراد درد‌هایی را تجربه می‌کنند که اگرچه ناراحت کننده است؛ اما نباید برای رفع آن‌ها دارو مصرف کرد. بنابراین در این موارد روش‌های تسکین درد غیر دارویی می‌توانند مفید و یا حتی ضروری به نظر برسند.

بخوانید  استفاده ۶۷۹۰۰۰ نفر از مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان

منبع: پایگاه scitechdaily

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان
برچسب‌ها:

نظرات کاربران