0

چگونه فشار خون خود را فوراً کاهش دهیم؟

روش‌های فوری کاهش فشار خون کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اگر با هر گونه عارضه فشار خون بالا مانند سکته مغزی یا حمله قلبی مواجه شدید، بدون هیچ تاخیری با پزشک خود تماس بگیرید. در چنین شرایط سختی از درمان‌های خانگی خودداری کنید. اگر فشار خون بالا (فشار خون) بدون هیچ عارضه‌ای دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آرام باشید و صاف دراز بکشید. کاری را که درگیر آن بودید کنار بگذارید و آرام آرام نفس عمیق بکشید. این تکنیک کاهش استرس تا حدی به کاهش فشار خون کمک می‌کند. اگر تکنیک‌های آرام‌بخش کمکی نکرد، فوراً با پزشک مشورت کنید.

فراموش نکنید دارو گزینه اصلی برای درمان فشار خون بالا است. همانطور که فشار خون با اصلاح شیوه زندگی بهبود می‌یابد، دارو‌ها را می‌توان به تدریج قطع کرد. دارو‌ها در ترکیب با رژیم غذایی سالم، خطر سکته مغزی، حمله قلبی و سایر عوارض را کاهش می‌دهند.

چگونه فشار خون خود را بلافاصله بدون دارو کاهش دهیم؟

چند نکته وجود دارد که می‌توانید برای کاهش سریع فشار خون خود بدون دارو تلاش کنید:

نفس عمیق بکشید و سعی کنید آرام باشید. استرس و اضطراب می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد، بنابراین یک لحظه استراحت کردن می‌تواند به کاهش آن کمک کند. یادگیری تمرینات تنفسی که ضربان قلب شما را کاهش و آرامش را افزایش می‌دهد، می‌تواند کمک کننده باشد.

کمی آب بنوش. کم آبی می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود، بنابراین نوشیدن یک لیوان آب می‌تواند کمک کننده باشد.

بخوانید  ۱۲ روش خانگی برای از بین بردن درد دندان

کمی فعالیت بدنی را امتحان کنید. پیاده روی یا انجام حرکات کششی سبک می‌تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند. سعی کنید ورزش منظم انجام دهید.
مقداری شکلات تلخ بخورید. شکلات تلخ حاوی فلاونوئید‌ها است که نشان داده است فشار خون را کاهش می‌دهد. فقط مطمئن شوید که آن را در حد اعتدال میل می‌کنید.

دوش آب سرد بگیرید. آب سرد می‌تواند باعث انقباض رگ‌های خونی شود و می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد.

سیگار را ترک کنید.

گفتنی است که این روش‌ها می‌توانند به طور موقت تسکین دهنده باشند و جایگزینی برای درمان پزشکی نیستند. اگر در مورد فشار خون خود نگران هستید، باید با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند یک برنامه درمانی مناسب برای شما توصیه کنند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران