0

چگونه برای کلاس اولی‌ها نوبت “سنجش سلامت” بگیریم؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، 31 اردیبهشت آخرین فرصت کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت است و خانواده‌ها در این فرصت باید برای ثبت‌نام به سایت my.gov.ir مراجعه کنند.

متولدین اول مهر 1396 تا اول مهر 1397 که در سال 1403 وارد پایه اول دبستان می‌شوند الزاما باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.

نوآموزان اتباع که دارای این دو ویژگی باشند، می‌توانند وارد سامانه شده و ثبت نام کنند.

 الف: از طریق سامانه سهما دارای کد یکتا هستند.

ب: مالکیت تلفن همراه به نام پدر یا مادر باشد.

سنجش سلامت شامل ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی ـ حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو) و بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه است؛ همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت در پایگاه سنجش انجام می‌شود.

همچنین غربالگری اختلالات یادگیری، نقص توجه و بیش‌فعالی و آسیب زبان و گفتار که در مراکز سنجش انجام خواهد شد.

اگر نوآموز در هر یک از مراحل غربالگری بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی مشکوک به مشکل باشد و نیاز به ارجاع به مرحله تخصصی داشته باشد ادامه سایر مراحل بر اساس دستورالعمل‌های بررسی وضعیت بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و طیف اوتیسم خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت انجام سنجش عبارتند از: اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده و یک قطعه عکس 3.4.

خانواده‌ها در سامانه my.gov.irباید تلفن همراه خود را ثبت کنند و با دریافت رمز یک‌بار مصرف پیامک شده به سامانه وارد شوند، پس از آن درگاه پیشخوان وزارت آموزش و پرورش را انتخاب و بر روی گزینه سنجش سلامت کلیک کنند.

بخوانید  دانش‌آموزان از سال ۱۴۰۷ امتحانات نهایی الکترونیکی دارند

پس از آن ابتدا انتخاب نقش والدین را انتخاب کنند و پس از ثبت اطلاعات وارد صفحه بعد می‌شوند که در انتهای صفحه باید گزینه اضافه کردن دانش‌آموز را انتخاب و نام فرزند و کدملی او را ثبت کنند همچنین باید به سؤالاتی درباره وضعیت تغذیه و تحرک دانش‌‌آموز پاسخ بدهند.

پس از پاسخ به این سؤالات، امکان انتخاب شهر و منطقه آموزش و پرورش وجود دارد که والدین می‌توانند بر روی نقشه نمایش داده شده، پایگاه‌های سنجش در منطقه محل زندگی خود یا محلات همجوار را انتخاب و روز و ساعت مراجعه را نیز خود تعیین کنند.

در صورتی که ظرفیت پایگاه تکمیل شده باشد، خانواده‌ها می‌توانند پایگاه دیگری را انتخاب کنند.

راهنمای جامع دریافت نوبت را از اینجا دریافت و مشاهده کنید.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *