0

چه مقدار پیاده روی برای پیشگیری از دیابت لازم است؟

چه مقدار پیاده روی برای پیشگیری از دیابت لازم است؟

چه مقدار پیاده روی برای پیشگیری از دیابت لازم است؟

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – محققان دانشگاه کالیفرنیا می‌گویند هرچه گام‌های بیشتری بردارید و پیاده روی‌های طولانی تری داشته باشید، احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ کمتر می‌شود.

برای ارزیابی ارتباط بین راه رفتن و خطر دیابت، محققان بیش از ۴۸۰۰ زن ۶۵ سال به بالا را که دیابت نداشتند و به طور مستقل زندگی می‌کردند، ثبت نام کردند.

به مدت ۲۴ ساعت در روز و به مدت یک هفته، این زنان دستگاهی را بر روی پای خود می‌بستند که تعداد گام‌های برداشته شده در هر روز را ثبت می‌کرد. سلامت زنان تا هفت سال تحت نظر بود و ۸ درصد در این مدت به دیابت مبتلا شدند.

الکسیس گاردونو، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: نکته کلیدی مطالعه ما این است که به ازای هر ۱۰۰۰ قدم در روز، خطر ابتلا به دیابت در این جمعیت ۶ درصد کمتر بود.

این بدان معنا است که اگر یک فرد مسن به طور متوسط روزانه ۲۰۰۰ گام بیشتر علاوه بر فعالیت‌های قبلی خود بردارد، با کاهش ۱۲ درصدی خطر ابتلا به دیابت روبه‌رو است.

تحقیقات قبلی نشان داده اند که فعالیت بدنی منظم، همراه با رژیم غذایی بهبود یافته، خطر ابتلا به دیابت را در بزرگسالان کاهش می‌دهد.

وزارت بهداشت ایالات متحده حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در هفته را برای کاهش خطر ابتلا به دیابت و سایر بیماری‌های مزمن توصیه می‌کند.

منبع: هلث دی نیوز

بخوانید  وقوع سالانه ۳۰۰۰۰۰ مورد سوختگی در کشور/ "مایعات داغ" علت عمده سوختگی کودکان
برچسب‌ها:

نظرات کاربران