0

پیشنهاد وزیر بهداشت برای نواختن زنگ سلامت در مدارس

در جشنواره طب سنتی مطرح شد؛

وزیر بهداشت، با تاکید بر اهمیت اصلاح سبک زندگی در راستای ارتقای سلامت جامعه، به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داد تا زنگ سلامت و کتاب درسی سلامت برای دانش آموزان در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، بهرام عین‌اللهی، روز سه شنبه در اختتامیه جشنواره طب سنتی، گفت: یکی از نکات مهمی که دنبال آن هستیم سلامت است که راهکارهای مختلفی دارد، اما آیا راهکارهای دنیا همه به طور مطلق توانسته سلامت ایجاد کند و در درمان همه بیماری‌ها موفق بوده است. در طول تاریخ روش‌های زیادی انجام گرفته اما هنوز به قله نرسیدیم و هنوز بیماری‌هایی هستند که علت و درمان ناشناخته دارند.

وی ادامه داد: علم پزشکی امروزه مبتنی بر تشخیص و درمان دارویی شده است، این در حالی است که بزرگ‌ترین تجارت دنیا بعد از نفت، دارو و کارتل‌های دارویی است که این فرهنگ را در مردم ایجاد کردند که تنها راه درمانی، دارو است چون مافیای دارو در تمام دنیا وجود دارد و اینها سودهای کلانی دارند به دست می‌آورند و به این علت این روزها باید علم پزشکی راه‌های نوین سلول‌تراپی، تحقیقات ژنتیک و…، را پیدا کند.

وی افزود: خود ما از سال ۷۸ در درمان بیماری چشمی با سلول‌های بنیادی مشکلات را برطرف کردیم و این یک افق و تحول جدید در درمان است. ما در سلامت و درمان نباید یک بعدی فکر کنیم. امروزه احتیاج به جهش‌های علمی و راهکار مهم داریم. مطلق‌گرایی در حیطه طب صحیح نیست. ما باید همه جانبه‌نگر باشیم و از همه امکانات موجود برای درمان استفاده کنیم که نام این درمان، روش مکمل است.

بخوانید  وزیر بهداشت: مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار صادر شد

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از بیماری‌ها، اظهار کرد: هرچه می‌گذرد سبک زندگی‌ها از نظر تغذیه و مصرف فست فود و…، بدتر می‌شود، در حالی که باید سرمایه خود را به سمت بهبود سبک زندگی ببریم. به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنم زنگ سلامت و کتاب درسی سلامت با تاکید بر سبک زندگی را از دوره ابتدایی تدوین کنند. من فکر می‌کنم خود ما در تربیت سبک زندگی بچه‌ها اشتباه می‌کنیم که برای آنها چیپس و پیتزا و…، می‌خریم و آنها را با این غذاها آشنا می‌کنیم.

وی افزود: چطور در کتب درسی، تاریخ و جغرافیا می‌خوانیم، پس برای سلامت هم کتاب بخوانیم و آموزش دهیم و به ارتقای سواد سلامت فکر کنیم. هرچه سن کمتر باشد آموزش پذیری بهتر است تا فرهنگ غلط تغذیه برای فرد از کودکی ایجاد نشود.

عین‌اللهی با اشاره به افتخار آفرینی کادر درمان در زمان کرونا، تصریح کرد: این افتخارات به رغم تحریم و بدون کمک از هیچ کشوری شکل گرفت، اما نشان دادن این حماسه مهم است.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب یکی از بزرگترین دستاوردهای ما، در حوزه سلامت بوده است، بیان کرد: امروزه کشور ما در منطقه مدیترانه شرقی در تمامی شاخص‌های سلامت با فاصله از کشورهای دیگر قرار دارد. هیچ درمانی نیست که در دنیا انجام شود و در ایران آن را نداشته باشیم.

منبع : خبرگزاری آنا

منبع : خبرگزاری آنا

برچسب‌ها:

نظرات کاربران