0

پیشرفت ۲۰ ساله کشور در فناوری واکسن در عرض دو سال گذشته

پیشرفت ۲۰ ساله کشور در فناوری واکسن در عرض دو سال گذشته

پیشرفت ۲۰ ساله کشور در فناوری واکسن در عرض دو سال گذشته

باشگاه خبرنگاران جوان :

علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: در حوزه تشخیص کووید ۱۹ و در امر تولید واکسن، انستیتو پاستور در این حوزه ورود پیدا کرد به طوری که مجوز استفاده برای کودکان بالای دوسال را در کشور دارا هستیم که برای کودکان بالای ۵ سال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او می‌گوید: اگر تصمیم بر این باشد که به کودکان ۲ تا ۵ ساله واکسن کووید ۱۹ تزریق شود از این واکسن می‌توان استفاده کرد، در کارآزمایی بالینی نشان داده شد که این واکسن عوارض کمی دارد و می‌تواند ایمنی خوبی را در مقابله با کووید ۱۹ ایجاد کند.

بیگلری گفت: واکسن پاستور کووک از پاییز امسال در سبد واکسیناسیون کشور قرار گرفت. پاستو کووک ابزاری برای آتیه و آینده است، ایران پنجمین کشوری است که این واکسن را ساخته و مطمئنا سرمایه‌ای بزرگ برای تحقیقات آتی در آینده خواهد بود.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: واکسن در کشور مسئله‌ای حاکمیتی است، کشور در عرض دو سال گذشته پیشرفت ۲۰ ساله را در فناوری واکسن تجربه کرده است و این فناوری نیازمند حمایت جدی است.

صفوی رئیس هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت در ادامه برنامه گفت: برنامه‌ای برای خرید واکسن از خارج وجود ندارد.

او می‌گوید: برای امسال ۳۵ میلیون دز واکسن را وزارت بهداشت اعلام نیاز کرد و با توجه به میزان مصرف این عدد قابل تغییر است.

صفوی ادامه داد: این واکسن‌ها از داخل خریداری می‌شود و برنامه‌ای برای خرید خارجی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان
بخوانید  لزوم توجه به مفهوم عمیق عدالت در سلامت درکلیه برنامه‌ها
برچسب‌ها:

نظرات کاربران