0

پس از بهبودی مبتلایان به امیکرون، اهدای خون امکان‌پذیر است

پس از بهبودی مبتلایان به امیکرون، اهدای خون امکان‌پذیر است

پس از بهبودی مبتلایان به امیکرون، اهدای خون امکان‌پذیر است

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – مهدی زاده گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا، مشکل خاصی در زمینه تامین خون و فرآورده های خونی در کشور ایجاد نشده است. در بسیاری از کشورها با شیوع کرونا ذخایر خونی دچار کمبود شده اند و غربالگری های مربوط به خون را تغییر داده اند. سختگیری ها در خصوص سلامت خون در کشور، حتی با شیوع پاندمی کرونا حفظ شده است. پلاسمای کشور مورد تایید بسیاری از پالایشگاه های مطرح دنیا است و این فرآورده به بسیاری از شرکت های مهم دنیا ارسال می شود و داروهایی مانند فاکتورهای ۸ و ۹ وارد کشور شده و صرفه جویی  ارزی خوبی برای ایران به همراه داشته است.

بیش از ۵۰ درصد از افراد، جزء اهداکنندگان مستمر هستند‌. افرادی که دچار امیکرون شده اند، بعد از دو هفته می توانند خون اهدا کنند. بر روی مصرف بهینه فرآورده های خونی در بیمارستان ها هم نظارت جدی می شود.

او گفت: ذخایر خون در سطح استان تهران خوب ارزیابی شده؛ اما این وضعیت شکننده است. مصرف خون و فرآورده‌های خونی  بالا است. نیاز به خون همیشگی است و بیماران تالاسمی و هموفیلی به طور دايم نیازمند تزریق خون هستند. تصادفات و عمل های جراحی در سطح استان تهران، نیاز به خون را همیشگی و دائمی کرده اند.


بیشتر بخوانید

  • ابتلای ۱۰ درصد نوزادان زیر سه سال و ۲۳ درصدکودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال به کرونا

بخوانید  فاصله ۲۰ روزه تا قله پیک ششم کرونا
برچسب‌ها:

نظرات کاربران