0

پزشکان از پنل‌های خصوصی برای نسخه نویسی الکترونیکی استفاده کنند

پزشکان از پنل‌های خصوصی برای نسخه نویسی الکترونیکی استفاده کنند

پزشکان از پنل‌های خصوصی برای نسخه نویسی الکترونیکی استفاده کنند

باشگاه خبرنگاران جوان :

غفاری گفت: یکسان سازی یا تعهد در درگاه‌های الکترونیک نیازمند تصمیم سیاستی است که هنوز گرفته نشده است.

یکی از دلایل اینکه درگاه واحد نداریم این است که بیمه‌ها همزمان وارد طرح نشده اند. سازمان تامین اجتماعی وقتی وارد طرح شد تنها سازمان بیمه گری بود که نسخه نویسی الکترونیکی را در دستور کار قرار داد.

مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان بیمه سلامت با چند ماه تاخیر وارد سیستم نسخه نویسی الکترونیکی شد. اینکه آیا وجود درگاه می‌تواند خوب باشد یا خیر؟ از نظر کارشناسی زیر سوال است.

می‌توانیم در بسیاری از پنل‌های خصوصی برای بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت نسخه بنویسیم. خیلی از پزشکان ایرانی در نظام سلامت از درگاه‌های بخش خصوصی به دلایلی استفاده نمی‌کنند و در پنل بیمه سلامت یا تامین اجتماعی نسخه می‌نویسند و این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای کادر درمان شده است.

غفاری افزود: پیشنهاد بنده این است که همکاران پزشک تا حد امکان از پنل‌های خصوصی استارتاپ‌ها که خیلی از آن‌ها رایگان سرویس دهی می‌دهند برای نسخه نویسی الکترونیکی استفاده کنند؛ چرا که چابک‌تر هستند، روزآمدتر کار می‌کنند، بازار محور هستند، نیاز مشتریان را مبدا قرار می‌دهند.

آمار‌ها نشان دهنده این هستند که حدود ۱۲۶ میلیون نسخه در سال ۱۴۰۰ نوشته شده است و ۷۳ درصد آن‌ها الکترونیکی بوده اند و بیش از ۸۰ درصد آن‌ها در پنل سازمان تامین اجتماعی بوده اند و حدود ۱۳ درصد آن‌ها در پنل بخش خصوصی نوشته شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان
بخوانید  جایزه ملی جوانی جمعیت به وزارت بهداشت تعلق گرفت

نظرات کاربران