0

پاسخ مدیر ارشد ICN به نامه پرستاران ایران درباره غزه: عمیقا نگرانیم

مدیر ارشد شورای بین‌المللی پرستاران (ICN) در پی نامه جمعی از پرستاران ایران در خصوص امنیت کارکنان بهداشتی غزه، نگرانی این نهاد را از وضعیت پرستاران و کارکنان بهداشتی در بحران انسانی این منطقه اعلام کرد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی نامه جمعی از پرستاران ایران به شورای بین‌المللی پرستاران (ICN) و درخواست آنان از این نهاد بین‌المللی برای حفظ امنیت کارکنان بهداشتی غزه و ایجاد گذرگاه امن برای مجروحان جنگی، مدیر ارشد ICN با ارسال پاسخ به این نامه نگرانی (عمیق) این نهاد را از وضعیت پرستاران و کارکنان بهداشتی در این بحران انسانی اعلام کرد.

در پی حملات رژیم صهونیستی به غزه و آسیب‌های گسترده به مردم این منطقه و نا امنی و تخریب مراکز درمانی، بیش از ۵۰۰ نفر از پرستاران ایران با امضای نامه‌ای به شورای بین‌المللی پرستاران نوشتند: با محاصره نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی و قطع برق و آب و جلوگیری از حمل و نقل مواد غذایی و دارو، آسیب‌های زیادی به غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان فلسطینی وارد می‌شود.

در این نامه آمده بود: در این شرایط وظیفه سازمان‌های بین‌المللی است که هر چه سریعتر راه حلی بیابند. اخبار زیادی حاکی از حملات به بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در غزه است که جان پزشکان، پرستاران و تمامی کارکنان بهداشتی و درمانی را به خطر می‌اندازد و ارائه خدمات مورد نیاز مردم را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

در پی ارسال این نامه، هوارد کانون، مدیر ارشد اجرایی شورای بین‌المللی پرستاران در ایمیلی خطاب به احمد نجاتیان، نماینده پرستاران امضا کننده این نامه به آن پاسخ داد که به این شرح است:

بخوانید  آخرین آمار کرونا در ایران؛ فوت ۲۳ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته

آقای احمد نجاتیان

از نامه و نگرانی‌های جدی شما (در مورد وضعیت غزه) سپاسگزاریم. ما هم برای پرستاران، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و همه افرادی که در (بحران) فعلی درگیر هستند، نگران هستیم.

رئیس ICN در حال حاضر در حال ماموریت کاری در آسیا است، اما من مایل بودم به سرعت به شما پاسخ دهم تا از اولویتی که این وضعیت برای ما دارد آگاه شوید.

ما به انجمن‌های پرستاری در دو طرف برای این موضوعات نامه نوشتیم. ما به شرایط آگاه هستیم و عمیقاً نگران آن هستیم چرا که قوانین بین‌المللی در رابطه با حفاظت از مراکز بهداشتی و درمانی و کارکنان آن باید همواره مورد احترام باشد و رعایت گردد. شورای بین‌المللی پرستاران همچنان به طور علنی این درخواست خود را پیگیری خواهد کرد. ما همچنین در جریان آسیب و مرگ پرستاران و کارکنان بهداشتی هستیم که موضوع مهم و خطری بزرگ است و قابل قبول نیست.

ما همچنین از طریق ائتلاف جهانی متخصصین سلامت (WHPA) که شورای بین‌المللی پرستاران از اعضای آن است پیام‌هایی را به نهاد‌های بین‌المللی ارسال کرده ایم و در حال حاضر بر روی بیانیه‌ای مشترک کار می‌کنیم و با سازمان‌های همکار حرفه‌ای سلامت خود در تماس نزدیک هستیم.

ما همچنان به شدت از ایمنی و حفاظت از پرستاران، کارکنان بهداشتی و حق برخورداری از مراقبت‌های بهداشتی برای همه، علاوه بر فوریت یافتن راه حل مسالمت آمیز، دفاع خواهیم کرد.

باز هم از شما برای به اشتراک گذاشتن نگرانی‌های خود و همکارانتان سپاسگزارم.

با احترام، هوارد کاتون مدیر ارشد اجرایی شورای بین‌المللی پرستاران

به گزارش آنا، شورای بین‌المللی پرستاران فدراسیونی با بیش از ۱۳۰ انجمن ملی پرستاری از کشور‌های مختلف دنیاست که در سال ۱۸۹۹ تأسیس شد. این نهاد اولین سازمان بین‌المللی برای متخصصین مراقبت‌های بهداشتی در دنیا و مقر آن در ژنو سوئیس است.

بخوانید  دهمین همایش قرآن،عترت و سلامت برگزار می شود

برچسب‌ها:

نظرات کاربران