0

وضعیت شیوع بیماری زنانه اندومتریوز/اهمیت جراحی لاپاراسکوپی

وضعیت شیوع بیماری زنانه اندومتریوز/اهمیت جراحی لاپاراسکوپی

وضعیت شیوع بیماری زنانه اندومتریوز/اهمیت جراحی لاپاراسکوپی

خبرگزاری مهر:

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صادقی، روز دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ در نشست خبری چهارمین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز، با عنوان این مطلب که بیماری اندومتریوز یکی از مباحث مهم در حوزه تخصصی زنان و نازایی است، گفت: تشخیص دیگر هنگام این عارضه برای زنان با مشکلاتی همراه است و می‌تواند زندگی مشترک زوجین را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با تاکید بر ارائه خدمات تخصصی درمان اندومتریوز، تصریح کرد: نگاه ویژه به آموزش نیروی متخصص در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است.

صادقی گفت: وقتی گفته می‌شود جراحی اندومتریوز، یعنی یک تیم تخصصی از رشته‌های مختلف پزشکی حضور دارند. زیرا، درمان اندومتریوز نیاز به بررسی‌های دقیق و علمی قبل از عمل جراحی دارد.

وی ادامه داد: ایران در حوزه پزشکی نسبت به سایر حوزه‌های دیگر، از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

رؤیا پادمهر فلوشیپ لاپاراسکوپی پیشرفته و دبیر علمی کنگره، افزود: امسال هم این کنگره به صورت وبینار برگزار خواهد شد و الیته تعداد محدودی از همکاران حضور خواهند داشت.

وی با عنوان این مطلب که ۱۰ درصد زنان در دوره باروری گرفتار عارضه اندومتریوز هستند، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد علل ناباروری ناشی از عارضه اندومتریوز باشد.

دبیر علمی کنگره گفت: راه نهایی درمان اندومتریوز، جراحی لاپاراسکوپی است‌.

پادمهر ادامه داد: امکانات درمان کامل اندومتریوز در سراسر کشور وجود ندارد، چون روش درمان این بیماری، سخت و دشوار است.

وی گفت: ۱۱ سخنران بین المللی خواهیم داشت که از چهره‌های نامدار حوزه درمان ناباروری در جهان هستند.

بخوانید  شناسایی ۳۵۱۹ بیمار جدید در یک روز

پادمهر ادامه داد: همچنین از اساتید مجرب داخلی نیز برای سخنرانی در کنگره دعوت شده است. ضمن اینکه در طول برگزاری کنگره، ۲ جراحی زنده خواهیم داشت.

وی افزود: روز اول کنگره به فستیوال فیلم‌های لاپاراسکوپی زنان اختصاص یافته است که در نتیجه آن، همکاران متخصص ما با روش‌های جراحی‌های کم تهاجمی آشنا می‌شوند.

پادمهر تاکید کرد: در کنگره امسال، یک پنل آموزشی برای افرادی که با تیم درمان همکاری دارند، در نظر گرفته شده است. زیرا، تیم درمان فقط پزشکان نیستند و نیروهای پرستاری و…، در کنار پزشکان حضور دارند.

در ادامه این نشست خبری، خدیجه شادجو جراح و متخصص زنان و زایمان گفت: اندومتریوز تا چند دهه قبل یک مقوله ناشناخته بود، اما روش‌های تشخیصی به سرعت پیشرفت کرد و امروز شاهد هستیم که روش‌های درمان اندومتریوز در کشور ارائه می‌شود.

وی افزود: تشخیص صحیح در کنار تیم درمان، از اهمیت زیادی در مسیر درمان اندومتریوز برخوردار است.

همچنین‌، علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، با اشاره به اهمیت درمان ناباروری، گفت: مقوله جمعیت یکی از دغدغه‌های کشور ما است و درمان ناباروری در زمینه افزایش جمعیت خیلی اثرگذار است.

وی افزود: با توجه به عارضه اندومتریوز که منجر به ناباروری می‌شود، روش‌های درمان این عارضه از اهمیت زیادی در مسیر افزایش جمعیت کشور برخوردار است.

صادقی تبار ادامه داد: برگزاری این کنگره‌ها تأثیر زیادی برای سوق دادن زوجین نابارور به مسیر درست درمان ناباروری داشته است.

وی با اشاره به توانایی علمی متخصصین ایرانی در جهان، افزود: عارضه اندومتریوز در کشورهای همسایه و خاورمیانه مورد غفلت واقع شده و ما می‌توانیم این خدمات و دانش را برای این قبیل کشورها ارائه بدهیم.

بخوانید  فراموشی ربطی به آلزایمر ندارد/ راه های پیشگیری از آلزایمر

چهارمین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز در تاریخ ۷، ۸، ۱۴ و ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ با حضور اساتید و جراحان نامدار ایران و جهان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع : chekbabar.ir

نظرات کاربران