0

وزیر بهداشت: ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم افتتاح شد/ خودکفایی ۹۹ درصدی در تولید دارو

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، بهرام عین‌اللهی، در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم که در مرکز نمایشگاه های آستان قدس رضوی برپا شده در گفت‌وگو با خبرنگاران‌ با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت، رهبر معظم انقلاب بر پیشگیری از ابتلا به بیماری تاکید داشته‌اند و در همین راستا طرح سلامت خانواده  با بهره‌گیری از ظرفیت مراقبان سلامت و پزشکان اجرایی شد، اظهارداشت: استفاده از مراقبین سلامت در پویش ملی سلامت که در دو ماه قبل  اجرایی شده موجب شد تا  46 میلیون نفر در این پویش شرکت کنند و بیماری آنان به موقع تشخیص و روند درمان برای بیماران آغاز شود. 

وی افزود: نزدیک به 2 هزار و 700 پروژه بهداشتی در دهه فجر افتتاح  شد که در نظر داریم تا پایان دولت این آمار به 4 هزار و 400 مورد برسد.

عین‌اللهی تصریح کرد: به‌کارگیری نیروهای جدید بهورز، مراقبین بهداشت و پزشکان در راستای گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به عموم مردم یکی دیگر از اقدامات مفید در حوزه سلامت عمومی است.

وزیر بهداشت  و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 300  دستگاه پیشرفته پزشکی در کشور توزیع شده  که شامل انواع ام‌آر‌آی، شتاب‌دهنده، آنژیو گرافی قلب و… است، عنوان کرد: همچنین در این مدت 16 هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد که عمدتا مربوط به مناطق محروم کشور است.   

وی با بیان اینکه در مجموع 150 هزار تحت بستری  در کشور فعال است، گفت: در حوزه  تولید دارو نیز به خودکفایی 99 درصدی رسیدیم که 40 درصد این داروهای تولیدی به همت شرکت های دانش بنیان است.

بخوانید  تمهیدات اورژانس استان تهران برای راهپیمایی روز قدس

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم282

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *