0

وزیر بهداشت: مجوز استخدام ۲۰هزار پرستار جدید ‌اخذ شد‌ + فیلم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بهرام عین‌اللهی در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: مجوز استخدام 20 هزار پرستار جدید در کشور با توجه به کمبود نیروی پرستار در کشور اخذ شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی با بیان اینکه این موضوع یک خبر خوب برای جامعه سلامت کشور محسوب می‌شود و با اشاره به خدمات ارزنده کادر بهداشت و درمان به‌ویژه پرستاران در دوران شیوع کرونا تصریح کرد: اولویت ما در استخدام 20 هزار پرستار جدید، اولویت استخدام با پرستارانی است که در زمان شیوع کرونا در بیمارستان‌های کشور خدمت ارائه داده‌اند و این پرستاران برای استخدام امتیاز ویژه می‌گیرند.

وی افزود: این دسته از پرستاران 35 امتیاز از 100 امتیاز ممکن را کسب می‌کنند.

عین‌اللهی بیان کرد: 35 امتیاز از 100 امتیاز ممکن استخدام را به این دسته افراد می‌دهیم تا اولویت را برای استخدام آنان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: 3500 کاردان و کارشناس فوریت‌های پزشکی علاوه بر 20 هزار پرستار نیز جذب می‌شود.

به گزارش تسنیم، با احتساب این گفته وزیر بهداشت، مجموع استخدامی‌های وزارت بهداشت در رسته‌های پرستاری و فوریت‌های پزشکی به 23 هزار و 500 نفر می‌رسد که عددی قابل توجه است.

عین‌اللهی با تصریح به اینکه تلاش پرستاران در همه زمان‌ها به‌ویژه در دوران شیوع کرونا بی‌نظیر بوده است، گفت: ما 300 شهید سلامت در این چند سال تقدیم ملت ایران کرده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه کارکنان حوزه سلامت، بیماران را در ایام شیوع کرونا تنها نگذاشتند، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه دوران شیوع کرونا، دوران خیلی سختی بود و تعداد بیماران در مراکز درمانی بسیار زیاد بود و حتی با وجود اینکه مردم نیز در قرنطینه به‌سر می‌بردند؛ اما کادر درمان همواره در محل خدمت خود (در خط مقدم مبارزه با کرونا) حاضر بودند.

بخوانید  عدم استفاده از کارتخوان داستان ادامه دار مطب برخی از پزشکان

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم363/+

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *