0

وزیر بهداشت: امسال نیز افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی داریم

وزیر بهداشت درباره افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی با بیان اینکه تاکنون وزارت بهداشت به تمامی تکالیف قانونی خود عمل کرده است، گفت: امسال، سال دوم افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی است و در سال گذشته نیز به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کردیم.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت درباره افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی با بیان اینکه تاکنون وزارت بهداشت به تمامی تکالیف قانونی خود عمل کرده است، گفت: امسال، سال دوم افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی است و در سال گذشته نیز به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کردیم.

او افزود: سال گذشته مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر بود ظرفیت رشته‌های پزشکی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و این وزارتخانه حتی بیش از تکلیف یاد شده پذیرش کرد و ظرفیت پذیرش تا ۲۷ درصد افزایش یافت.

وزیر بهداشت درباره تأمین دارو و افزایش ذخایر راهبردی دارویی نیز اظهار داشت: اکنون ذخایر راهبردی دارویی ما به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

عین‌اللهی در حوزه تجهیز ناوگان اورژانس کشور، از خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس و در حوزه افزایش تخت‌های بیمارستانی، از اضافه شدن ۱۵ هزار تخت تاکنون و ۶ هزار و ۷۰۰ تخت دیگر تا پایان سال، خبر داد.

او ادامه داد: در مراکز و بیمارستان‌های دولتی، هیچ پزشکی حق ندارد بیمار را از بخش دولتی به بخش یا مطب خصوصی ارجاع دهد، این اقدام تخلف بوده و مردم می‌توانند با شماره ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و مصادیق تخلف را گزارش دهند.

بخوانید  تسهیلات ویژه فرزندآوری برای دانشجویان علوم پزشکی/ برنامه‌ای برای کاهش زایمان سزارین
برچسب‌ها:

نظرات کاربران