0

وزیر بهداشت:دانش‌بنیان‌ها ۴۰ درصد تجهیزات پیشرفته پزشکی را تولید می‌کنند

وزیر بهداشت گفت: امروزه ۹۹ درصد دارو‌های مورد نیاز کشورمان در داخل تولید می‌شود و دانش‌بنیان‌ها ۴۰ درصد تجهیزات پیشرفته پزشکی را تولید می‌کنند.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، در مراسم نواختن زنگ اول مهر در دبیرستان شهید آوینی واقع در بلوار ابوذر تهران، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت، گفت: امروزه تبلیغات دشمن در فضای مجازی، نسل جوان و دانش آموزان را هدف قرار داده و تحریف واقعیت‌ها، موضوعی است که باید نسبت به آن بینش و آگاهی پیدا کنیم.

او در جمع دانش آموزان، ضمن تأکید بر لزوم مطالعه تاریخ، افزود: جوانان باید آگاه باشند و از وقایع و رویداد‌های روز جهان مطلع شوند تا بتوانند درست را از نادرست تشخیص دهند.

وزیر بهداشت گفت: کشور در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و به رغم تحریم‌های ظالمانه، امروزه بسیاری از نیازمندی‌هایمان را در داخل کشور تأمین می‌کنیم.

او افزود: امروزه بیماران ما برای درمان به خارج از کشور سفر نمی‌کنند، بلکه بیماران خارجی برای درمان به کشور ما سفر و از امکانات درمانی ایران استفاده می‌کنند.

عین‌اللهی با بیان اینکه دانش آموزان امید‌های آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: باید زمان‌شناس باشیم و در هر برهه‌ای از زمان، اقدام شایسته و تصمیم متناسب با همان برهه را اتخاذ کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه والدین در افزایش آگاهی فرزندانشان نقش مؤثری دارند، گفت: دانش آموزان باید هوشیار باشند و فریب فضای مجازی را نخورند؛ چراکه در این فضا بعضاً محتوای کاذب منتشر می‌شود.

بخوانید  حمایت از پرستاران شبه ایثارگر به کجا رسید؟

او گفت: امروز جمهوری اسلامی مانند کوه استوار ایستاده است و ثبات قدم و کوشش دانش آموزان بر اقتدار آن می‌افزاید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق‌ترین نظام سلامت در منطقه است و در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی، بسیاری از شاخص‌های بهداشت و سلامت کشور ارتقای چشمگیر یافته است.

او افزود: امروزه ۹۹ درصد دارو‌های مورد نیاز کشورمان در داخل تولید می‌شود و دانش‌بنیان‌ها ۴۰ درصد تجهیزات پیشرفته پزشکی را تولید می‌کنند.

وزیر بهداشت “سلامت” را موضوعی فرا بخشی توصیف کرد و افزود: تمامی دستگاه‌ها در تأمین سلامتی جسمی و روحی انسان‌ها مؤثرند؛ چراکه اولین رکن سلامتی، آموزش و آگاهی صحیح است.

 عین‌اللهی خطاب به دانش آموزان، ضمن تأکید بر پرداختن به معنویات و انجام فرایض الهی توأم با کسب دانش و معرفت، گفت: حفظ سلامتی و خود مراقبتی اهمیت زیادی دارد و نسل جوان باید سواد سلامت خود را افزایش دهد؛ زیرا عقل سالم در بدن سالم است و ورزش از مهم‌ترین الزامات دست یافتن به سلامت است. 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران