0

هشدار اورژانس تهران به شهروندان در خصوص گاز گرفتگی

باشگاه خبرنگاران جوان :
 یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: کاهش دما و برودت هوا موجب افزایش استفاده از وسایل گرمایشی می‌شود و این امر احتمال وقوع گازگرفتگی با مونو اکسید کربن را افزایش می‌دهد. اگر شهروندان نکات ایمنی را رعایت نکنند، جانشان به خطر می‌افتد.
رئیس اورژانس تهران با اشاره به افزایش حدود ۲ برابری مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در هفته سوم آذر نسبت به هفته اول این ماه گفت: بی احتیاطی و عدم آگاهی در راه اندازی وسایل گرمایشی موجب می‌شود که این وسایل به درستی کار نکنند و عدم کارکرد صحیح آن ها بسیار خطرساز است.
طبری افزود: سردرد، بی حالی سرگیجه، تهوع، علائم شبه سرماخوردگی، ضعیف، کاهش سطح هوشیاری، کما و تشنج از علائم شدید مسمومیت با گاز منواکسید کربن است.
او اولین اقدام در مواجه با فرد دچار علائم مسمومیت شده را انتقال فرد به محیط آزاد دانست و افزود: باز کردن در و پنجره باید به فوریت انجام شود.
رئیس اورژانس تهران گفت: مردم  در مواقع مسمومیت حتما با اورژانس تماس بگیرند و به توصیه‌های پرستار ۱۱۵ توجه کنند تا در صورت لزوم آمبولانس برایشان اعزام شود. باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

بخوانید  بودجه "طب سنتی" در مقایسه با بودجه نظام سلامت کشور نزدیک به صفر است!‌/ عدم شناخت نخبگان در دولت و مجلس از ظرفیت‌های طب سنتی
برچسب‌ها:

نظرات کاربران