0

هر پهنه تهران صاحب یک مرکز خدمات به طیف اتیسم می‌شود

عضو شورای شهر تهران؛

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: آغاز عملیات اجرایی ساخت اولین مرکز جامع ارایه خدمات به افراد دارای اختلال اتیسم در منطقه ۲۲ رویدادی ارزشمندی است که شهرداری تهران در سال‌های گذشته پیگیر اجرای آن بوده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی پیرهادی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز جامع خدمات رسانی به کودکان طیف اتیسم در منطقه ۲۲ که در برج میلاد تهران برگزار شد

پیرهادی با بیان اینکه امیدواریم در آینده و در هر پهنه پایتخت مرکزی تخصصی برای ارایه خدمات به افراد دارای اختلال اتیسم احداث شود، اظهار داشت: شهرداری تهران و اداره سلامت شهرداری به شکل مجدانه و در کنار حمایت خیران تلاش می کند در هر پهنه تهران کار ساخت یک مرکز ارایه خدمت به این دسته از افراد را پیگیری خواهد کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران به نیازهای فرزندان و خانواده های دارای فرزند اتیسم اشاره کرد و گفت: می توان  اختلال اتیسم را با بررسی تخصصی به شکل زودهنگام شناسایی کرد تا زمینه برای جلوگیری از بروز این اختلال یا کاهش تبعات ناشی از آن را شاهد بود تا خانواده ها رنج و سختی کمتری را تحمل کنند. 

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران به نقش موثر دستگاه ها برای تحقق این هدف اشاره کرد و بیان داشت: وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و شهرداری تهران سهم ارزنده ای در این زمینه دارند. 

بخوانید  به بزرگترین خیمه عاشورایی کشور در قلب تهران خوش آمدید! + فیلم و تصاویر

پیرهادی با بیان اینکه یک درصد جمعیت دنیا درگیر این اختلال است افزود: افزایش اعتماد به نفس و برنامه ریزی برای کاهش اضطراب دارای اهمیت است و نیاز داریم مجموعه هایی برای توانمند سازی افراد مبتلا به اختلال اتیسم برای کودکان داشته باشیم.

وی به کلنگ زنی اولین مرکز اتیسم در منطقه ۲۲ اشاره کرد و گفت: در هر پهنه شهر تهران باید یک مرکز راه اندازی شود وانتظار ما پیگیری این موضوع ازسوی اداره سلامت است تا سختی و درد و رنج خانواده ها و مادران که با عشق و صبوری که می کنند داشته باشد و موظف هستیم هر کمکی را به این خانواده ها داشته باشیم.

گفتنی است مرکز جامع خدمات کودکان اتیسم در منطقه ۲۲ تهران در سال ۱۴۰۰ از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران به انجمن اتیسم ایران اهدا شد. 

براساس پیش بینی انجام شده این مرکز در ۸ طبقه احداث خواهد شد و در آن خدماتی مانند هیدروتراپی, دندانپزشکی تخصصی, آب درمانی, کلینیک های درمانی تخصصی، غربالگری به افراد ارایه می شود. 

ارایه خدمات فرهنگی و ورزشی، تعیین سطح اختلال اوتیسم، داروخانه، گفتار درمانی و مددکاری، آب درمانی از دیگر بخش های مرکز جامع کودکان دارای اختلال اوتیسم است. 

براساس آمارهای جهانی نرخ ابتلا به اختلال اتیسم در جهان یک به ۴۴ و در ایران یک به ۱۰۰ است.

راه اندازی ۵ خانه امید برای کودکان طیف اتیسم 

مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: اداره کل سلامت به نمایندگی از شهرداری تهران متعهد به راه اندازی ۵ خانه امید در ۵ پهنه تهران برای ارایه خدمات مورد نیاز به افراد دارای اختلال طیف اتیسم است. 

بخوانید  کدام افراد بالای ۴۰ سال مشمول تزریق دوز سوم واکسن کرونا هستند

حمید صاحب با بیان اینکه دو خانه امید اکنون به بهره برداری رسیده است و به افراد دارای این اختلال خدمات ارایه می کند افزود: تلاش می شود در کوتاهترین زمان ممکن در سه پهنه دیگر پایتخت این مراکز راه اندازی شود. 

وی اضافه کرد: در خانه های امید خدمات گفتار درمانی، بازی درمانی، فرهنگی، آموزشی و .. ارایه می شود.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران