0

نیمی از افراد بالای ۳۰ سال کشور فعالیت بدنی کافی ندارند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کوروش اعتماد؛ مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در حاشیه برگزاری همایش پیاده روی همگانی با شعار «حال خوب ساختنی است»، اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش پیاده روی همگانی در آخرین روز از هفته آگاهی بخشی بیماری دیابت، ترویج ورزش همگانی و انجام فعالیت فیزیکی است. 

وی ادامه داد: در کشور ما 50 درصد جمعیت بالای 30 سال فعالیت فیزیکی کافی ندارند که منجر به افزایش پرفشاری خون و دیابت در افراد می‌شود.

اعتماد بیان کرد: حداقل زمان مورد انتظار فعالیت فیزیکی روزانه برای هر فرد، نیم ساعت و در هفته، دو و نیم ساعت است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، ورزش را از جمله عواملی عنوان کرد که منجر به سلامتی بیشتر و کاهش ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، فشارخون، بیماری های تنفسی و سرطان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اجرای «پویش ملی سلامت» در کشور، عنوان کرد: پویشی با هدف شناسایی و غربالگری زودرس فشارخون و دیابت در کشور درحال برگزاری است و از مردم می‌خواهیم با مراجعه به مراکز سلامت نسبت به سنجش فشارخون و اطلاع از وضعیت قندخونشان، اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، همایش پیاده‌روی همگانی با شعار «حال خوب ساختنی است» صبح امروز جمعه 26 آبان ماه با حضور حدود یک هزار نفر از هموطنان با مشارکت اداره کل سلامت شهرداری تهران، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان، انجمن دیابت ایران، انجمن دیابت گابریک و دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فضای آمفی تئاتر رو باز دریاچه شهدای خلیج فارس، برگزار شد.

بخوانید  حضور رئیس نظام پزشکی در بیمارستان مفید برای دلجویی از پزشکان پس از فوت یک نوزاد

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *