0

نیاز ۱۷ هزار میلیارد تومانی برای اجرای برنامه پزشک خانواده شهری

نیاز ۱۷ هزار میلیارد تومانی برای اجرای برنامه پزشک خانواده شهری

نیاز ۱۷ هزار میلیارد تومانی برای اجرای برنامه پزشک خانواده شهری

باشگاه خبرنگاران جوان :
مصطفی رضایی در کارگاه آموزشی معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در هتل قلب تهران، گفت: اگر سهم وزارت بهداشت از ۳۷ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده کامل و به موقع پرداخت شود؛ در اجرای برنامه مشکلی نخواهیم داشت که با پیگیری‌های ما و مجلس، سازمان برنامه و بودجه قول همکاری داده است.
او با اشاره به این‌که یکی از راهبرد‌های اصلی سند تقویت نظام شبکه که در اجلاس پیشین معاونان بهداشت از آن رونمایی شد، اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع است؛ افزود: باید زیرساخت‌های اجرای این برنامه و منابع مالی آن تامین شود تا برنامه دچار مشکلات اجرایی مانند استان‌های فارس و مازندران نشود.
تشکیل قرارگاه ملی نظام شبکه
او ادامه داد: بند الف ماده ۷۴ برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور بر استقرار سامانه پرونده الکترونیک سلامت و پزشک خانواده تاکید دارد؛ بنابراین قرارگاه ملی نظام شبکه در اولین قدم در ستاد وزارت بهداشت شکل گرفته که یکی از کارگروه‌های آن پزشک خانواده و نظام ارجاع است.
رئیس مرکز مدیریت شبکه گفت: در بخش زیرساختی برای اجرای برنامه پزشک خانواده نیازمند ۲ هزار و ۹۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت شهری هستیم که ۲ هزار و ۷۸۰ مرکز داریم و ۱۳۵ مرکز باید راه اندازی شوند. به حدود ۲۲ هزار پایگاه سلامت و ۸ هزار مطب نیاز داریم که ۱۰ هزار پایگاه در اختیار داریم.
دکتر رضایی با بیان این‌که نسخه ۰۳ برنامه پزشک خانواده شهری ۱۴ گام اجرایی دارد، گفت: ارائه خدمات سرپایی در بستر الکترونیک، استقرار پرونده الکترونیک در سطوح دو و سه، تهیه راهنما‌های بالینی خدمات، اصلاح نظام پرداخت پزشک خانواده، الزامی کردن ارجاع الکترونیک از سطح یک به سطوح دو و سه و نظام پایش و ارزشیابی از جمله مهم‌ترین گام ها است. باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

بخوانید  آمار کرونا در ایران| فوت ۶ نفر در شبانه‌روز گذشته

برچسب‌ها:

نظرات کاربران