0

نوبت‌دهی الکترونیکی در ۶۰۰ بیمارستان کشور فراهم شد

اجلاس روسای دانشگاه‌ها علوم پزشکی،

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امکان رصد نوبت‌های الکترونیکی اکنون در افزون بر ۶۰۰ بیمارستان دایر در کشور فراهم شده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، سید رضا مظهری در چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و کارگروه‌های تخصصی نقش فناوری اطلاعات در حوزه پزشکی افزود: در این راستا “پنل میان ابزار” نوبت‌دهی الکترونیکی در تمام بیمارستان‌های کشور ایجاد شده است.

او بیان کرد: همچنین در سامانه ارجاع الکترونیک، امکانات بسیار خوبی برای تشخیص، ویزیت و آزمایش‌ها و همچنین ارجاع به یک متخصص یا فوق تخصص دیگر در نظر گرفته شده است.

مظهری ادامه داد: آمار و فناوری اطلاعات برای اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع، همانند ستون فقرات است که تاکنون هماهنگی بسیار خوبی برای اجرای این ۲ طرح ملی و سراسری با معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت ایجاد شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مشکلات در مسیر تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، پزشکی خانواده و نظام ارجاع مربوط به فقدان زیرساخت‌های ارتباطی است که این موارد بررسی و برخی از آنان برطرف شده است.

او بیان کرد: عمده اطلاعات حوزه سلامت در حیطه پزشکی خانواده و نظام ارجاع از سه منبع HIS (سیستم اطلاعات بیمارستانی)، نسخه‌های سرپایی و سامانه‌های چهارگانه بهداشت شامل “ناب، پارسا، سینا و سیب” جمع‌آوری می‌شود.

منبع : خبرگزاری آنا

بخوانید  مراسم تودیع و معارفه سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی برگزار شد

نظرات کاربران