0

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در درمان “سرطان سینه” با هوش مصنوعی

مصطفی تقی‌پور؛ رئیس هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان “مدفناوران پلاس” و برنده جایزه تیم نخست حوزه هوش مصنوعی در رویداد “نکست” در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان از سال 1394 کار خود را در تولید دستگاه‌های اولتراسوند، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که از 5 سال پیش داشتیم سرمایه‌گذاری در آینده دستگاه‌های تصویربرداری اولتراسوند بوده است. یکی از کارهایی که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی انجام دادیم بحث طراحی و ساخت دستگاه‌های فوتواکوستیک است که با کمک هوش مصنوعی قادر هستند نسل آینده دستگاه‌های تصویربرداری غیرتهاجمی را ایجاد کنند.

هوش مصنوعی , ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک ,

تقی‌پور گفت: نخستین رویداد جایزه ملی نکست برگزار شد این شرکت دانش‌بنیان موفق شد جایزه اول بخش هوش مصنوعی را بابت طراحی و ساخت دستگاه فوتواکوستیک با کمک هوش مصنوعی برای تشخیص سریع سرطان سینه را کسب کنند.

رئیس هیئت‌مدیره این شرکت دانش‌بنیان گفت:‌ ما امیدواریم از سال 2025 بعد از گرفتن CE و FDA محصول وارد مارکت بین‌المللی کنیم. این شرکت در این حوزه خاص سال‌ها سرمایه‌گذاری کرده و ثبت پتنت آن در آمریکا انجام شده است و جزو شرکت‌های تاپ در دنیا محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما به سمت فناوری‌های نوینی حرکت کردیم که در دنیا سرآمد باشیم و در حوزه تصویربرداری پزشکی این شرکت دانش‌بنیان قدم‌های بزرگی برداشته است.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

بخوانید  جانمایی ۳ پایگاه امداد و نجات در ارتفاعات تهران برای راهنمایی کوهنوردان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *