0

مواد غذایی حفاظت کننده در برابر امیکرون

مواد غذایی حفاظت کننده در برابر امیکرون

مواد غذایی حفاظت کننده در برابر امیکرون

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – پروفسور مارگاریتا کارولوا، اضافه کردن چربی‌های حیوانی به وعده غذای صبحگاهی به منظور حفظ محیط قلیایی در بدن را توصیه کرد که باعث کاهش فعالیت ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود.

 یکی از عملکرد‌های اصلی چربی‌های حیوانی در بدن تقویت دستگاه تنفسی است. دستگاه آلوئولی بافت ریه با سورفکتانت پوشانده شده که بیش از ۹۰ درصد آن را چربی‌های اشباع شده، تشکیل می‌دهند. کیفیت سورفکتانت سبکی ریه ها، بی عیب و نقص بودن تبادل گاز و اکسیژن رسانی به بدن را تامین می‌کند. گوشته لیپیدی هر سلول، یعنی غشای سلولی آن که شامل چربی‌های اشباع نیز می‌شود؛ از ایمنی سلولی حمایت می‌کند که از تکثیر و انتشار سریع ویروس جلوگیری می‌کند.

این متخصص گفت: چربی‌های حیوانی منبع ویتامین A هستند که تولید سلول‌هایی را تحریک می‌کنند که باکتری‌ها و ویروس‌های مضر را از بین می‌برند و همچنین دارای ویتامین E هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

سویه امیکرون ویروس کرونا یا B.۱.۱.۵۲۹ در ماه نوامبر در بوتسوانا و آفریقای جنوبی شناسایی شد. به گفته کارشناسان، از جمله مبتلایان درمان شده از کرونا و افراد واکسینه شده ممکن است به آن مبتلا شوند.

نوع جدید کرونا تا به حال در ۱۱۰ کشور از جمله روسیه شناسایی شده است. سویه امیکرون کرونا سریعتر از سویه قبلی دلتا شیوع پیدا می‌کند.

بخوانید  "آلودگی هوا" تنبلی و بی‌حالی را تشدید می‌کند
برچسب‌ها:

نظرات کاربران