0

مصرف بیش از حد کشمش چه مضراتی دارد؟

مصرف بیش از حد کشمش چه مضراتی دارد؟

مصرف بیش از حد کشمش چه مضراتی دارد؟

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان  – هر چیزی تا زمانی که در حد اعتدال مصرف شود، احساس خوبی دارد. در حالی که کشمش می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد، می‌تواند به بهبود بینایی، درمان کم خونی، بهبود هضم و کاهش مشکلات اسیدی شما کمک کند؛ اما مصرف بیش از اندازه کشمش می‌تواند باعث از دست دادن تعادل شود. به همین دلیل مهم است که میزان مصرف کشمش را کنترل کنید؛ به خصوص برای کسانی که سعی در کاهش کالری دریافتی و کاهش وزن خود دارند.

در این جا مضرات مصرف بیش از اندازه کشمش مورد بررسی قرار گرفته است.

باعث مشکلات گوارشی می‌شود

کشمش سرشار از فیبر است و می‌تواند به بهبود سلامت گوارش شما کمک کند. خوردن بیش از حد فیبر غذایی برای سلامت گوارش شما مضر است و می‌تواند جذب سایر مواد مغذی را کاهش دهد. با این حال، مصرف مقادیر زیاد بدون نوشیدن آب زیاد می‌تواند باعث کم آبی، سوء هاضمه و سایر ناراحتی‌های معده شود.

باعث آسیب سلولی می‌شود

کشمش سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند پلی فنول ها، بیوفلاونوئید‌ها و فیتونوترینت‌ها است. ما هنوز باید کشمش را در حد اعتدال مصرف کنیم؛ زیرا وقتی آنتی اکسیدان‌های زیادی در سیستم خود داریم، ابتدا با رادیکال‌های آزاد تعامل می‌کنند، سپس با سلول‌های سالم اطراف واکنش نشان می‌دهند و باعث آسیب اکسیداتیو به سلول‌های سالم می‌شوند.

کاهش وزن

اگر رژیم لاغری دارید، مصرف درست کشمش مفید است. تا زمانی که مصرف کشمش در حد اعتدال باشد، می‌تواند در سرکوب گرسنگی و متعادل کردن قند خون مفید باشد.

بخوانید  شناسایی ۳۲۶ بیمار جدید کرونایی در کشور

قند را بالا می‌برد

برای بیماران دیابتی، کشمش سرشار از قند و کالری است؛ بنابراین کنترل اندازه وعده غذایی مهم است یا در موارد شدید بهتر است از آن اجتناب شود. اگر کشمش در حد اعتدال مصرف شود، یک میوه خشک خوشمزه می‌شود. خیساندن کشمش در طول شب، فواید سلامتی آن را چند برابر می‌کند؛ زیرا محتوای آنتی اکسیدانی موجود در آن را افزایش می‌دهد. افرادی که از سطح انرژی پایین رنج می‌برند، می‌توانند کشمش بخورند؛ زیرا بلافاصله انرژی آزاد می‌کند و کربوهیدرات بالایی دارد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران