0

مشارکت ۳ برابری جامعه پرستاری در انتخابات سازمان نظام پرستاری نسبت به دوره قبل

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه بر اساس برنامه اولیه، زمان انتخابات سازمان نظام پرستاری از ساعت 7 تا 19 روز جمعه 7 مهرماه بود، افزود: برای مشارکت بیشتر جامعه پرستاری در این انتخابات تصمیم به افزایش ساعت انتخابات گرفته و مقرر شد انتخابات از ساعت 7 تا 20 انجام شود. 

وی افزود: این انتخابات برای تعیین هیئت مدیره نظام پرستاری در 159 شهرستان انجام شد که هر کدام از این هیئت‌ها، 9 عضو دارند که شامل 6 نفر پرستار، دو نفر بهیار و یک نفر از گروه اتاق عمل یا هوشبری هستند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به افزایش 3 برابر مشارکت جامعه پرستاری در انتخابات سازمان نظام پرستاری، یادآور شد: در این انتخابات 49 هزار و 235 رای در 655 صندوق رای شامل 417 صندوق ثابت و 238 صندوق سیار، ثبت شد.

رحیم‌نیا ضمن تقدیر از فعالیت‌‌های هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات سازمان نظام پرستاری در شعب این انتخابات، یادآور شد: خوشبختانه انتخابات با شور و انگیزه فراوان جامعه پرستاری در سلامت کامل برگزار شد.

به گفته وی، نتایج اولیه ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری به هیئت نظارت مرکزی ارسال شده و افراد معترض، 48 ساعت وقت دارند که اعتراض خود را در هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها اعلام کنند تا در هیئت نظارت مرکزی طرح و بررسی شود.

رئیس هیئت نظارت مرکزی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم با حداکثر بی‌طرفی و پرهیز از شائبه‌ها، انتخابات به نفع جامعه پرستاری برگزار شود البته همیشه افرادی هستند که دوست دارند نشان دهند یک سیستم، به دنبال مهندسی انتخابات است اما وزارت بهداشت در این زمینه کاملا بی‌طرف بود.

بخوانید  تغذیه ویژه روزهای آلودگی هوا/ بیشتر آب بنوشید

رحیم‌نیا با اشاره به عدم وجود مشکل در فرآیند برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری، گفت: برخی گزارش ها از مشکلات جزیی مانند حضور یکی از کاندیداها در یکی از شعب و تبلیغ برای رای دادن به خودش در بین افراد حاضر در صندوق رای گیری وجود داشت که بلافاصله درخواست کردیم که این فرد به بیرون از صندوق هدایت شود. افرادی که کارت نظام پرستاری نداشتند به هیچ عنوان موفق به رای دادن نشدند و حتی در یکی از شعبه ها، یک پرستار که همسرش هم پرستار بوده اقدام به رای دادن با کارت نظام پرستاری همسرش کرده بود که پس از اطلاع از این موضوع، رای همسر این پرستار، ابطال شد چون بر اساس قانون، پرستار باید حضورا و با ارائه کارت نظام پرستاری در انتخابات شرکت می کرد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، اعتراضات کاندیداها در فرصت 48 ساعته پس از اعلام نتایج اولیه به هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها ارائه و یک روز بعد، بررسی آن در هیات نظارت مرکزی آغاز می شود و 5 روز زمان خواهیم داشت که این اعتراضات را بررسی و پس از آن نتایج نهایی انتخابات را اعلام کنیم که تلاش ما این است در سریع‌ترین زمان، نتایج نهایی اعلام شود.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *