0

مردان از مرگ زودرس در امان می‌مانند

با تاثیرگذاری یک قرص؛

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مردانی که از قرص ویاگرا مصرف می‌کنند، ۲۵ درصد کمتر از سایر افراد دچار مرگ زودرس می‌شوند.  

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مردانی که قرص ویاگرا مصرف می‌کنند، ۲۵ درصد کمتر از سایر افراد دچار مرگ زودرس می‌شوند.  

بررسی‌های قبلی نشان داده مصرف این قرص همچنین می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات شدید قلبی عروقی را در افراد کاهش دهد و در اثر همین موضوع میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در حدود ۳۹ کاهش می‌یابد.

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) ۷۰ هزار مرد بالغ با میانگین سنی ۵۲ سال را مورد بررسی قرار دادند که همه آن‌ها در مقطعی از زندگی خود این دارو را مصرف کردند و دریافتند، مصرف این دارو جریان خون را در شریان‌های قلب افزایش می‌دهد؛ تحقیقات قبلی نیز استفاده از ویاگرا را با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط دانسته‌اند که می‌تواند ناشی از کمبود جریان خون در مغز باشد.

در حالی که نتایج این مطالعه امیدوارکننده است، پزشکان مصرف دارو را بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌کنند؛ مردان مسن بیشتر در معرض فشار خون بالا و سایر مسائلی هستند که باعث غلیظ شدن خون و کاهش جریان آن در بدن می‌شود.

منبع : خبرگزاری آنا

بخوانید  نوشیدن قهوه ریسک ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد
برچسب‌ها:

نظرات کاربران