0

مراکز آموزشی از ارائه خدمات به دانشجویان فاقد حجاب معذور خواهند بود

با اعلام وزارت بهداشت؛

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ضمن تشکر از قاطبه دانشجویانی که نسبت به رسالت علمی و فرهنگی خود اهتمام دارند و خود را ملزم به رعایت پوشش قانونی و حرفه‌ای می‌دانند، تصریح کرد: مراکز آموزشی این وزارتخانه از ارائه خدمات به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی، معذور خواهند بود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، دکتر عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی خطاب به دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، بازگشایی دانشگاه ها در سال نو را که با ماه مبارک رمضان همراه است، تبریک گفت و از آنان خواست تا با استفاده از امتیاز تجدید ناپذیر جوانی از برکات این ماه بهره گیرند و در سال « مهار تورم و رشد تولید» با همت بلند خود و استادانشان به ارتقای فرهنگ کار آفرینی و تولید علم در عرصه سلامت که لازمه تحقق این نامگذاری است، نائل آیند.

در بخش دیگری از این پیام از قاطبه دانشجویانی که نسبت به رسالت علمی و فرهنگی خود اهتمام دارند و خود را ملزم به رعایت پوشش قانونی و حرفه ای می دانند، سپاسگزاری  و تصریح شده است که مراکز آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی، معذور خواهد بود.

  متن کامل پیام معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی در سال نو  را که با ماه مبارک رمضان همراه است و تابلوی دو بهار  قرآن و طبیعت را بر تارک خود دارد، به دانشجویان عزیز و ارجمند  تبریک می گویم.

بخوانید  نامه عین‌اللهی به ۳ وزیر درباره اجرای "سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی"

بهار  و رمضان،  هر دو انگیزه ساز نوشدن و اعتلای روحی و معنوی دانشجویان و دانشگاهیانند.  امید است با استفاده از امتیاز تجدید ناپذیر جوانی از فرصت این ماه مبارک  که  سرشار از رحمت و برکت الهی است، برای تقویت ارتباط با قادر متعال و شست وشوی دل و جان در چشمه سار زلال فرائض الهی و ذکر و مناجات بهره گیریم و این انس معنوی را به ذخیره و عادتی نیکو برای همه عمر  مبدل سازیم. 

از خداوند متعال می خواهیم تا در سال  جدید  که از سوی رهبر حکیم  انقلاب اسلامی، سال «مهار تورم و رشد تولید » نام یافته است، با همت بلند استادان و دانشجویان گرانقدرمان  به تولید علم  و فناوری بومی که لازمه  تحقق این نامگذاری است، نایل آییم.

همچنین  از دانشجویان عزیز  می خواهیم تا  پوشش حرفه ای را  که با گوهر گرانقدر «عفاف» پیوند خورده و ارزشی انسانی و اخلاقی به شمار می آید، ارج نهند  تا دختر دانشجوی مسلمان در محیط تولید علم  نه با ظواهر که با دانش و تفکرش شناخته شود و با حجب و حیای ذاتی و  حفظ کرامت خود، در مسیر ارتقای علمی خویش  گام بردارد.

 دختر دانشجوی  ایرانی به ملت بزرگی تعلق دارد که برای دست یافتن به استقلال  به‌ پاخاست  و با همت مردان و زنان مؤمن و فداکار خود، اختیار ادارۀ کشور خویش را به دست گرفت تا به رغم ادعاهای جهان غرب که از رنسانس به این سو تنها خود را تمدن می داند و  فقط نسخه های تمدنی خود را  برای دیگر ملتها تجویز می کند، در  علم و فناوری و نیز در فرهنگ و سبک زندگی، مستقل باشد و مطابق با ارزش‌ها و هنجارهای خود  عمل کند.

بخوانید  از نبود گزارش‌های اثربخشی واکسن تا آخرین فهرست آزمایشگاه‌های کرونا

در پایان از قاطبه دانشجویان عزیزی که نسبت به رسالت علمی و فرهنگی خود اهتمام دارند و خود را ملزم به رعایت پوشش قانونی و حرفه ای می دانند، سپاسگزاری کرده و تصریح می نماید که  مراکز آموزشی  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی، معذور خواهد بود.

منبع : خبرگزاری آنا

برچسب‌ها:

نظرات کاربران