0

مراسم گرامیداشت زنده یاد دکتر عباس شیبانی برگزار شد

مراسم گرامیداشت دکتر عباس شیبانی پنجشنبه ۸ دی‌ماه ۱۴۰۱، با حضور رئیس کل سازمان و مدیران و پیشکسوتان نظام سلامت کشور برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، عصر امروز پنجشنبه ۸دی ماه ۱۴۰۱ مراسمی‌ به یاد چهره ماندگار پزشکی، استاد فقید دکتر عباس شیبانی و تسلی خانواده آن مرحوم در مسجد جامع بقیه الله تهران برگزار شد و دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی با همراهی تعدادی از مدیران و پیشکسوتان نظام سلامت کشور برگزار گردید.

ساده‌زیستی، پاک‌دستی و تواضع مرحوم شیبانی فصل مشترک سخنرانی‌های این مراسم بود و بارها مورد تاکید دوستان و همرزمان انقلابی او قرار گرفت که در این یادبود حضور یافته‌بودند.

در بخشی از وصیت‌نامه عباس شیبانی که توسط نوه دکتر شیبانی قرائت گردید آمده است: «همه مسئولین کوشش کنند همانطور که امام راحل گفتند از طلبگی که همان ساده زیستی است، بیرون نیایند.»

در این مراسم دکتر سید علی‌رضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی که از یاران نزدیک شیبانی بود، گفت: «او ۱۳ سال در زمان شاه به دلیل مبارزات انقلابی در زندان بود. در زمان ورود امام به کشور عضو ستاد استقبال بود. در دولت موقت انقلاب اسلامی، وزیر کشاورزی و از اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی بود. اما هیچ وقت به دنبال مال دنیا نرفت. تا حدی که خودرو و منزل شخصی نداشت و همواره با اتوبوس و در کنار مردم به نماز جمعه می‌رفت.»

همچنین حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نیز در سخنانی بر ساده زیستی مرحوم شیبانی تاکید کرد و گفت: « او برای نظام جمهوری اسلامی، فردی هزینه‌زا نبود و با پاک‌دستی، مرد عمل در میدان ماند. او کم حرف می‌زد ولی بسیار عمل می‌کرد. گوش او برای شنیدن آماده‌تر بود تا زبان او برای گفتن.»

عباس شیبانی متولد ۱۳۱۰ بود که یکم دی‌ماه جاری درگذشت. شیبانی قبل از انقلاب در صف مبارزان علیه شاه بود. عضو فعال جبهه ملی بود و بعدها در کنار آیت‌الله طالقانی، عزت‌الله سحابی و ابراهیم یزدی، «نهضت آزادی ایران» را بنیان گذاشت. 

این پزشک و سیاست‌مدار ایرانی، پس از انقلاب عضو مجلس خبرگان قانون اساسی، وزیر کشاورزی در دولت موقت، ۵ دوره نماینده مجلس شورای اسلامی و ۳ دوره عضو شورای شهر تهران بود و همچنین بیستمین رئیس دانشگاه تهران بود.

منبع : سایت نظام پزشکی کل کشور/

بخوانید  هیچ تبعیضی در تبدیل وضعیت نیرو‌های وزارت بهداشت وجود ندارد

نظرات کاربران