0

ماندن در خانه و تمایل بیشتر برای مصرف تنقلات کم‌ارزش

ماندن در خانه و تمایل بیشتر برای مصرف تنقلات کم‌ارزش

ماندن در خانه و تمایل بیشتر برای مصرف تنقلات کم‌ارزش

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان –  زارعی گفت: از آن جا که قرنطینه در خانه باعث کاهش فعالیت بدنی می شود، باید به میزان دریافت غذا و انرژی روزانه توجه کرد  تا دریافت انرژی روزانه در حد متعادل باشد. استفاده روزانه از صبحانه سالم با ارزش غذایی مناسب مانند نان و پنیر، گردو و خرما برای کودکان و دانش آموزان مهم است. ماندن در خانه برای مدت طولانی تمایل کودکان و نوجوانان را به خوردن تنقلات کم ارزش و چاق کننده بیشتر خواهد کرد؛ به همین دلیل مراقبت در هنگام غذا خوردن کودکان و نوجوانان و کنترل آن به تعادل در مصرف غذا و دریافت متعادل انرژی کمک می كند.

به گفته متخصصان تغذیه مصرف شیرینی، شکلات باید محدود شود. بیسکویت ها و شیرینی های ساده و بدون خامه و شکلات گزینه های مناسبی هستند. استفاده متعادل از خشکبار و انواع مغزها و دانه ها مانند گردو، بادام، بادام زمینی، فندق، بادام هندی، پسته، کنجد ،مغز تخمه های کم نمک، نخودچی، برنجک، گندم برشته شده و ذرت بو داده هم توصیه می شود.

زارعی گفت: پیروی از یک برنامه غذایی متعادل به همراه مصرف مواد غذایی متنوع بر اساس گروه های غذایی و جایگزین های آن ها شامل انواع میوه ها، سبزی ها، غلات کامل، لبنیات کم چرب و انواع گوشت ها بهترین راه برای تامین مواد مغذی و اساسی مورد نیاز بدن در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن  کودکان و دانش آموزان است.

به عقیده زارعی تنظیم برنامه غذایی مناسب و منظم، می تواند به مدیریت برخی از این استرس ها کمک کند. لازم است تعداد و زمان وعده های غذایی و میان وعده های غذایی تنظیم شود. 

بخوانید  کمبود دارو در ICU بیمارستان ها/ وضعیت مرگ های کرونایی

او گفت: برخی از رفتارهای غذایی و شیوه های تغذیه کودک یا نوجوان یا روش هایی که مادر در تغذیه کودک یا نوجوان خود به کار می برد، مانند اجبار به مصرف مواد غذایی، موجب كاهش یا افزایش دریافت مواد غذایی و در نهایت كاهش یا افزایش وزن می شود.


بیشتر بخوانید

  • ابتلای ۱۰ درصد نوزادان زیر سه سال و ۲۳ درصدکودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال به کرونا

برچسب‌ها:

نظرات کاربران