0

مادران و دختران ایران زمین به صف اهداکنندگان خون ملحق شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، مژده نخلستانی، در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، گفت: ما در پویش چتر سرخ زندگی این فرصت را برای بانوان غنیمت می‌شماریم و از مادران دعوت می‌کنیم تا در حمایت از کودکان بیمار در این دو هفته باقی مانده از ماه دی که در میانه آن، روز مادر قرار دارد؛ به نیت سلامتی همه کودکان اهدا کننده خون باشند.

وی افزود: بسیاری از دریافت کنندگان خون و فرآورده‌های آن، کودکان مبتلا به سرطان، هموفیلی و تالاسمی هستند.

نخلستانی همچنین از همه دختران کشور دعوت کرد با اهدای خون به نیت بزرگداشت و شکرانه سلامتی مادرانشان، خیر و برکت را به عنوان هدیه معنوی روز مادر به زندگی خود و خانواده شأن اهدا کنند.

وی تأکید کرد: مادران در حین زایمان یکی از گروه‌های مهم دریافت کننده خون هستند و این اقدام در واقع حمایت از مادران نیز به شمار می‌رود.

نخلستانی، داشتن ۱۸ سال تمام و بیش از ۵۰ کیلو وزن را از شرایط عمومی اهدای خون دانست و از اهدا کنندگان دعوت کرد پس از صرف یک وعده کوچک غذا و نوشیدن مایعات، با در دست داشتن کارت ملی خود برای اهدای خون اقدام کنند.

لازم به ذکر است، بانوان مراجعه کننده به مراکز اهدای خون مورد مشاوره و معاینه پزشک اهدا و سنجش هموگلوبین قرار می‌گیرند و اگر در شرایط منع اهدا باشند از اهدای خون معاف می‌شوند و در غیر این صورت به جمع اهداکنندگان خون می‌پیوندند.

هم اکنون شاخص اهدای خون بانوان در کشور نزدیک به ۵ درصد است، در حالی که در کشورهای توسعه یافته این رقم به ۵۰ درصد نیز می‌رسد.

بخوانید  رشد ۳ درصدی اهدای خون در بهار سال جاری
برچسب‌ها:

نظرات کاربران